آموزش کارمندان

  1. آموزش دسترسی و مشاهده اپراتورهای آنلاین در سیستم ایزابل (بخش IT و منشی)

    جهت مشاهده اینجا را کلیک نمایید.

  2. آموزش نحوه اطمینان از متصل بودن کامل زویپر در تلفن های همراه (تمامی بخش ها)

    جهت مشاهده اینجا را کلیک نمایید.

  3. آموزش گزارش گیری داخلی های مختلف در سیستم ایزابل (بخش IT)

    جهت مشاهده اینجا را کلیک نمایید.

  4. آموزش انتقال تماس به داخلی مورد نظر در زویپر

    جهت مشاهده اینجا را کلیک نمایید.

  5. آموزش ایجاد و ویرایش یک هویت با استفاده از بخش تماس ها در crm

    جهت مشاهده اینجا را کلیک نمایید.

  6. آموزش ارسال فکس و دریافت رسید ارسال موفق در crm

    جهت مشاهده اینجا را کلیک نمایید.

  7. آموزش پیوست کردن فایل در وظایف crm

    جهت مشاهده اینجا را کلیک نمایید.

  8. آموزش مشاهده ، ارسال و دریافت ایمیل از طریق crm

    جهت مشاهده اینجا را کلیک نمایید.

  9. آموزش بررسی هویت تماس های ثبت شده در crm

    جهت مشاهده اینجا را کلیک نمایید.

  10. آموزش راه اندازی GS Wave

    جهت مشاهده اینجا را کلیک نمایید.

  11. آموزش نحوه بررسی کیف پول و واریز کمیسیونهای نماینده

    جهت مشاهده اینجا را کلیک نمایید.

  12. آموزش ساخت رفرال لینک

    جهت مشاهده اینجا را کلیک نمایید.

  13. آموزش ثبت سفارش در پستکس

    جهت مشاهده اینجا را کلیک نمایید.

  14. آموزش درخواست مرخصی
    جهت مشاهده اینجا را کلیک نمایید.

  15. آموزش بخش درخواست ها
    جهت مشاهده اینجا را کلیک نمایید.

  16. آموزش نحوه قرار دادن نوتیف در صفحه اول سایت

    جهت مشاهده اینجا را کلیک نمایید.

  17. آموزش ساخت گزارش بازریابی از فرم CRM
    جهت مشاهده اینجا را کلیک نمایید.

  18. نمونه جدول محاسبه بهره وری کارمندان

    جهت مشاهده اینجا را کلیک نمایید.

  19. آموزش گزارش گیری از تماس های روزانه در CRM
    جهت مشاهده اینجا را کلیک نمایید.

  20. آموزش ثبت u0022 شرح وظایف روزانه u0022 در CRM
    جهت مشاهده اینجا را کلیک نمایید.

  21. آموزش بازاریابی مشتریان قدیمی و جدید

  22. آموزش پرکردن اکسل بهره وری (همه بخش ها )

    جهت مشاهده اینجا را کلیک نمایید.

سوالات پر تکرار


– چراغ اکانت من در gs wave و یا zoiper قرمز شده است ، چگونه مشکل را حل کنم؟

ابتدا از متصل بودن سایر همکاران به سیستم اطمینان کسب نمایید و مطمئن شوید که شما نیز در حال استفاده از همان نوع اینترنت دیگران(مثلا آسیاتک ، ایرانسل و …) هستید، در صورتی که این مشکل تنها برای شما رخ داده ; ابتدا از اتصال گوشی خود به اینترنت اطمینان حاصل نمایید و ترجیحا یکبار اینترنت آن را خاموش و روشن فرمایید ، سپس درصورت عدم رفع مشکل خود اپلیکیشن ویپ در گوشی را ریست نمایید و اگر هنوز هم مشکل پابرجاست یکبار کل گوشی را خاموش و روشن نمایید و در صورتیکه با هیچ کدام از این موارد مشکل حل نشد مورد را به بخش آی تی اطلاع دهید.


– صدای تماس های من دچار قطع و وصلی شده و یا بی دلیل تماس ها قطع میشوند ، چگونه این مشکل را حل کنم؟

پاسخ دقیقا مانند سوال قبلی است .
ابتدا از متصل بودن سایر همکاران به سیستم اطمینان کسب نمایید و مطمئن شوید که شما نیز در حال استفاده از همان نوع اینترنت دیگران(مثلا آسیاتک ، ایرانسل و …) هستید، در صورتی که این مشکل تنها برای شما رخ داده ; ابتدا از اتصال گوشی خود به اینترنت اطمینان حاصل نمایید و ترجیحا یکبار اینترنت آن را خاموش و روشن فرمایید ، سپس درصورت عدم رفع مشکل خود اپلیکیشن ویپ در گوشی را ریست نمایید و اگر هنوز هم مشکل پابرجاست یکبار کل گوشی را خاموش و روشن نمایید و در صورتیکه با هیچ کدام از این موارد مشکل حل نشد مورد را به بخش آی تی اطلاع دهید.


– چرا دکمه ذخیره در پنل crm من وجود ندارد؟

سیستم crm بگونه ای طراحی شده است که جهت جلوگیری از دستکاری افراد غیر مسئول در هر بخش اجازه دسترسی را فقط برای افراد مجاز ممکن می سازد لذا چنانچه امکان ذخیره در یک بخش از شما سلب گردیده است قطعا مسئول آن صفحه و یا بخش شما نیستید و برای هرگونه تغییر در آن بخش تنها مسئول دارای دسترسی آن امکان تغییرات را دارد.مثلا ایجاد بعضی تغییرات در هویت هایی که قبلا توسط شخص دیگری ثبت شده امکان پذیر نیست.


– چرا دکمه حذف در crm من وجود ندارد؟

گزینه حذف از تمامی بخش های crm برداشته شده است و هیچ کدام از پرسنل در هیچ بخشی اجازه حذف هویت ، تماس و یا هر بخش دیگری را ندارند.


– برای ایجاد یک هویت به مشکل برخورده ام و نیاز به حذف هویت قبلی ایشان را دارم؟

ابتدا از تمامی پرسنل محترم تقاضا می شود که در حین ایجاد هویت نهایت دقت را در وارد نمودن اعداد و حروف مبذول داشته و در همان ایجاد اولیه هویت را کامل و دقیق مطابق با آموزش ارایه شده ایجاد فرمایند، حال چنانچه در موارد معدود نیاز به حذف هویت و یا بخش دیگری داشتید مورد را کامل یادداشت نموده و هر روز ساعت 16:30 به بخش آی تی اطلاع دهید (بدلیل جلوگیری از تداخل کاری بخش آی تی با این مورد بررسی این موضوع تا قبل از این ساعت امکان پذیر نیست)


– اینترنت گوشی و یا سیستم ناگهان قطع شده است برای حل این مشکل چه کنم؟

ابتدا از سایر همکاران خود جویا شوید که آیا آنها هم با این اینترنت همین مشکل را دارند یا خیر ؟
چنانچه این مشکل تنها از گوشی و یا سیستم شماست و سایرین با همین اینترنت مشکلی ندارند ، گوشی و یا سیستم را ریست کنید.
چناچه دسترسی سایرین هم مانند شما به این اینترنت قطع شده است مودم را با هماهنگی بخش آی تی ریست نمایید و چنانچه بعد از متصل شدن مودم همچنان مشکل پابرجا بود مورد را با بخش آی تی در میان بگذارید.


– با وجود اینکه تمامی تماس های امروز خود را ثبت هویت کرده ام کماکان در گزارش پایان روز شماره ی بدون هویت برای من درج شده است ، مشکل از چیست؟

دقت داشته باشید گزارش هویت های روزانه کاملا سیستماتیک بوده و امکان خطای انسانی در آن وجود ندارد بنابراین مطمئن باشید که شماره اشاره شده در گزارش در طی روز با شما در تماس بوده است ، گاها بدلیل شلوغی و ازدحام کاری تماس هایی بدون ثبت هویت باقی می مانند . توصیه می شود جهت جلوگیری از این مورد قبل از تایم ارائه گزارش مطابق با آموزش ارائه شده تمامی هویت های تماس های خود را چک نمایید و موارد باقی مانده را ثبت فرمایید.


– چرا تماس های وصل شده به داخلی من خیلی کم و یا خیلی زیاد است؟

سیستم تلفنی بصورتی تنظیم گردیده است که تمامی تماس ها به ترتیب اولویت پرسنل به صف به ایشان متصل می شود بنابراین طبیعتا نفرات انتهای صف تعداد تماس کمتری در روز خواهند داشت ، اما در روز ها و ساعات پیک کاری بدلیل شلوغی تماس های همزمان بدلیل مشغول بودن داخلی نفرات اول صف تماس به نفرات انتهایی رسیده و ایشان پاسخگوی مشتریان خواهند بود.
توضیح اینکه اولویت چینش داخلی ها در صف با نظر مدیریت می باشد.


– چرا صفحه Crm من بالا نمی آید و یا با خطا مواجه شده است؟

ابتدا دقت داشته باشید که برای استفاده بهینه از crm نیاز به مرورگر بروز شده ی کروم می باشد.
چنانچه همچنان با مشکل مواجه هستید با مراجعه به نوار آدرس در مرورگر url را چک فرمایید ، این آدرس باید به این صورت باشد
http://crm.postbar.ir
چنانچه آدرس و یا حروف بیشتری در آن میبینید آن را حذف کرده و مجددا وارد شوید.


– چگونه در پایان روز (ساعت 16:30) لیست هویت هایی که در ثبت آن ها به مشکل خورده ایم را برای بخش آی تی ارسال کنیم؟

در ابتدا بسیار ضروریست که تمامی اطلاعات هویت مشکل دار اعم از تلفن ها ، آدرس ها ، ایمیل ها و … را یادداشت نماییم (درصورتی که هویت مدنظر ما چند بار ثبت شده بایستی این مرحله را برای تک تک آنها نیز انجام دهیم یعنی باید تمامی اطلاعات هویت شخص را یادداشت کرده باشیم) ، حال در لیست اسم هویت های ثبت شده مشکل دار را لیست کرده و برای بخش آی تی ارسال کنید تا تمامی آن هویت ها حذف گردند.
*** تذکر بسیار مهم : به محض اینکه حذف هویت ها از بخش آی تی اعلام شد سریعا و در همان لحظه هویت جدید با تمامی اطلاعاتی که از قبل یادداشت کرده اید را ایجاد نمایید و به هیچ وجه ثبت هویت جدید را به بعدا موکول نکنید!!!


– با کدرهگیری  چطور میتوان شماره سفارش را پیدا کرد؟

با وارد کردن کدرهگیری در قسمت محموله در فیلد کد پیگیری در صورتی که سفارش کنسل نشده باشه می توان شماره سفارش یک بسته رو پیدا کرد


– گیرنده یک مرسوله  هیچ اطلاعاتی از بسته ندارد حتی نام کاربری فرستنده را هم نمیداند. چطور میتوان به این شخص اطلاعات مرسوله را داد؟

چنانچه این سفارش در سامانه پست بار ثبت شده باشد می توان در بخش درخواست ها با استفاده از فیلترهای موجود و فیلتر کردن شهرستان و استان فرستنده و گیرنده و وارد کردن نام و نام خانوادگی گیرنده یا فرستنده و بررسی سفارشات موجود با اطلاعات فیلتر شده، می توان مشتری را راهنمایی کرد


– با کد رهگیری اطلاعاتی در بک اند سایت وجود ندارد. چرا؟

در این مواقع کد رهگیری وارد شده در بخش محموله کلا از طریق سایت پست بار یا پستکس ثبت و ارسال نشده، یا سفارش مربوط به کد رهگیری مورد نظر کنسل شده که با استفاده از فیلترهای موجود در بخش درخواست ها می توان از این موضوع مطمئن شد، و یا اینکه کدرهگیری اشتباه است


– با رهگیری مرسوله چطور متوجه بشیم مرسوله از طریق سایت پست بار ثبت شده یا از طریق باجه های پستی ثبت و ارسال شده است؟

با وارد کردن کد رهگیری مرسوله در بخش رهگیری مرسولات در سایت پست بار یا پستکس، چنانچه در قسمت نام سرویس پستی در کنار کلمه پست نوع سرویس ارسال نیز درج شده بود (برای مثال پست-سرویس سفارشی) به این معناست که سفارش مدنظر در سایت پست بار یا پستکس ثبت و ارسال شده ولی اگر نوع سرویس در کنار کلمه پست درج نشده بود به این معناست که بسته مدنظر از طریق باجه ها و دفاتر پستی ثبت و ارسال شده است . در سایت رهگیری اداره پست نیز چنانچه در قسمت دفتر پستی مبدا چیزی بجز بازارمتریال یا معماران بهطرح درج شده بود به معنی ارسال و ثبت بسته پستی از طریق باجه و دفاتر پستی می باشد


– چطور می توان بسته های ثبت شده از طریق باجه ها یا دفاتر پستی را رهگیری کرد؟

از انجایی که ما به پنل دفاتر پستی دسترسی نداریم بهتر است سفارشاتی که از طریق باجه ها و دفاتر پستی ثبت و ارسال شده اند را پیگیری نکرده و این مورد را به مشتری اعلام نمایید که به دلیل ارسال بسته از طریق دفاتر امکان پیگیری مرسوله برای ما وجود ندارد و ایشان باید حضورا به دفاتر پستی مراجعه نمایند


– پس کرایه ها را چطور در محموله ببینم ؟

فقط سفارشات پیش کرایه در قسمت محموله قابل پیگیری هستند و مرسولات پس کرایه را باید در محموله پس کرایه پیگیری و مشاهده کرد


– سفارش کد رهگیری ندارد. چه باید کرد؟

ابتدا از پس کرایه یا پیش کرایه بودن سفارش، در صورت پیش کرایه بودن از پرداخت هزینه ارسال، قطع نبودن سیستم صدور بارکد برای مرسولات مطمئن شوید و سپس با استفاده از توضیحات ارائه شده در دانشنامه اقدامات لازم را برای صدور بارکد پستی انجام دهید


– مشتری تماس گرفته و درخواست تایید سفارش پس کرایه خود را دارد؟

چنانچه شماره سفارش را داشتید با وارد کردن شماره سفارش در درخواست ها در قسمت مستقیم بروبه سفارش و با استفاده از گزینه تغییر وضعیت، وضعیت سفارش را به تکمیل تغییر داده و بعد از تغییر وضعیت حتما از تب گیرنده از صدوربارکد برای مرسوله مطمئن شوید. اما اگر شماره سفارش را نداشتید از قسمت درخواست ها در تب تمام سفارشها با فیلتر کردن روش پرداخت و انتخاب گزینه پرداخت در محل (cod) می توان تمامی سفارشهای پس کرایه ای که نیاز به تایید  دارند را مشاهده کرد


– امکان ویرایش ادرس فرستنده و گیرنده وجود دارد؟

در صورتیکه سفارش وضعیت درحال پردازش داشته باشد و هنوز هماهنگی های لازم برای جمع اوری انجام نشده می توان درحد تغییر نام و نام خانوادگی فرستنده یا گیرنده یا تغییر در کوچه، پلاک و یا اطلاعات تماس تغییرات را اعمال کرد اما در صورتیکه برای جمع اوری هماهنگ شده امکان تغییر اطلاعات فرستنده وجود ندارد در صورتیکه هم که مرسوله در پروسه ارسال قرار بگیرد تحت هیچ شرایطی امکان تغییر در ادرسها وجودندارد .

 
بدون داشتن شماره سفارش چطور میتوان یک سفارش را یافت؟
با وارد کردن اطلاعات فرستنده و گیرنده در بخش درخواست ها و یا با وارد کردن نام کاربری یک مشتری در منوی مشتری ها گزینه مشتری ها و در تب درخواست ها می توان تمامی سفارشهای ثبت شده با اکانت وارد شده را مشاهده کرد
 
– گیرنده یک مرسوله  هیچ اطلاعاتی از بسته ندارد حتی نام کاربری فرستنده را هم نمیداند. چطور میتوان به این شخص اطلاعات مرسوله را داد؟
چنانچه این سفارش در سامانه پست بار ثبت شده باشد می توان در بخش درخواست ها با استفاده از فیلترهای موجود و فیلتر کردن شهرستان و استان فرستنده و گیرنده و وارد کردن نام و نام خانوادگی گیرنده یا فرستنده و بررسی سفارشات موجود با اطلاعات فیلتر شده، می توان مشتری را راهنمایی کرد اگر گیرنده هیچ اطلاعاتی از مرسوله و فرستنده نداشت که باید از او بخواهیم که جزئیات مرسوله را از فرستنده گرفته و مجددا با ما تماس بگیرند
 
– با رهگیری مرسوله چطور متوجه بشیم مرسوله از طریق سایت پست بار ثبت شده یا از طریق باجه های پستی ثبت و ارسال شده است؟
با وارد کردن کد رهگیری مرسوله در بخش رهگیری مرسولات در سایت پست بار یا پستکس، چنانچه در قسمت نام سرویس پستی در کنار کلمه پست نوع سرویس ارسال نیز درج شده بود )برای مثال پست-سرویس سفارشی( به این معناست که سفارش مدنظر در سایت پست بار یا پستکس ثبت و ارسال شده ولی اگر نوع سرویس در کنار کلمه پست درج نشده بود به این معناست که بسته مدنظر از طریق باجه ها و دفاتر پستی ثبت و ارسال شده است . در سایت رهگیری اداره پست نیز چنانچه در قسمت دفتر پستی مبدا چیزی بجز بازارمتریال یا معماران بهطرح درج شده بود به معنی ارسال و ثبت بسته پستی از طریق باجه و دفاتر پستی می باشد. 
 
– چطور می توان بسته های ثبت شده از طریق باجه ها یا دفاتر پستی را رهگیری کرد؟
از انجایی که ما به پنل دفاتر پستی دسترسی نداریم بهتر است سفارشاتی که از طریق باجه ها و دفاتر پستی ثبت و ارسال شده اند را پیگیری نکرده و این مورد را به مشتری اعلام نمایید که به دلیل ارسال بسته از طریق دفاتر امکان پیگیری مرسوله برای ما وجود ندارد و ایشان باید حضورا به دفاتر پستی مراجعه نمایند 
 
– سفارش کد رهگیری ندارد. چه باید کرد؟
ابتدا از پس کرایه یا پیش کرایه بودن سفارش، در صورت پیش کرایه بودن از پرداخت هزینه ارسال، قطع نبودن سیستم صدور بارکد برای مرسولات مطمئن شوید و سپس با استفاده از توضیحات ارائه شده در دانشنامه اقدامات لازم را برای صدور بارکد پستی انجام دهید
 
-مشتری تماس گرفته و درخواست تایید سفارش پس کرایه خود را دارد؟
چنانچه شماره سفارش را داشتید با وارد کردن شماره سفارش در درخواست ها در قسمت مستقیم بروبه سفارش و با استفاده از گزینه تغییر وضعیت، وضعیت سفارش را به تکمیل تغییر داده و بعد از تغییر وضعیت حتما از تب گیرنده از صدوربارکد برای مرسوله مطمئن شوید. اما اگر شماره سفارش را نداشتید از قسمت درخواست ها در تب تمام سفارشها با فیلتر کردن روش پرداخت و انتخاب گزینه پرداخت در محل) cod( می توان تمامی سفارشهای پس کرایه ای که نیاز به تایید  دارند را مشاهده کرد 
 
-امکان ویرایش ادرس فرستنده و گیرنده وجود دارد؟
در صورتیکه سفارش وضعیت درحال پردازش داشته باشد و هنوز هماهنگی های لازم برای جمع اوری انجام نشده می توان درحد تغییر نام و نام خانوادگی فرستنده یا گیرنده یا تغییر در کوچه، پلاک و یا اطلاعات تماس تغییرات را اعمال کرد اما در صورتیکه برای جمع اوری هماهنگ شده امکان تغییر اطلاعات فرستنده و گیرنده وجود ندارد در صورتیکه هم که مرسوله در پروسه ارسال قرار بگیرد تحت هیچ شرایطی امکان تغییر در ادرسها وجودندارد. 
 
-مشتری نمیتواند وارد اکانت خود شود. چه باید کرد؟
ابتدا از نداشتن مشکل اینترنتی و قطع بودن فیلترشکن کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه مشتری مطمئن شوید. سپس صحیح وارد کردن پسورد را چک کنید اگرهم لازم بود بااستفاده از منوی مشتری ها و گزینه مشتری ها از بخش رمز عبور، پسورد اکانت را تغییر دهید
 
-مشتری چطور میتواند به سفارشات قبلی خود دسترسی پیدا کند؟
برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه “سفارشات من” کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده شود.
 
-مشتری در چه ساعاتی از شبانه روز می تواند سفارش خود ا ثبت نماید؟
مشتری در 42ساعت شبانه روز و 7 روز هفته می تواند سفارش خود را در سایت ثبت نماید
 
– آیا امکان تعیین زمان جهت جمع آوری و تحویل مرسوله به گیرنده وجود دارد؟
خیر،  با توجه به مسیر به مسیر طی شدن  موارد و مسیرهای جمع آوری و تحویل مرسوله به گیرنده ، امکان تعیین زمان وجود ندارد
 
-آیا امکان ثبت سفارش تلفنی وجود دارد؟
خیر، به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتریان محترم باید سفارش خود را اینترنتی ثبت کنند.
 
-بدون داشتن پرینتر چطور می توان از سامانه استفاده کرد؟
چنانچه مشتری دسترسی به پرینتر ندارد می تواند با اعلام این مورد در زمان ثبت سفارش و همچنین با درج کردن اطلاعات فرستنده و گیرنده و شماره سفارش مرسوله روی بسته بندی از این سرویس استفاده نماید
 
-آیا وارد کردن کدپستی اجباریست؟
خیر، وارد کردن کدپستی جز موارد اجباری نیست و وارد کردن شماره موبایل و ادرس فرستنده و گیرنده به صورت کامل کافیست اما چنانچه قصد وارد کردن کدپستی را داشتید در انتهای متن ادرس می توان کدپستی را وارد کرد
 
-در صورت خرید کارتن یا پاکت در سایت جمع آور کارتن را به محل فرستنده خواهد برد؟
خیر، مرسوله جمع اوری شده و در محل فعال پستی داخل کارتن یا پاکت خریداری شده بسته بندی و ارسال خواهد شد
 
-آیا لوکیشن فرستنده و گیرنده را باید دقیق وارد کرد؟
در صورتیکه قصد استفاده از سرویسهای مبتنی بر لوکیشن را دارید بله 
 
-وزن واقعی مرسوله کمتر/بیشتر از وزن ثبت شده در سایت است، چه باید کرد؟
مرسولات باید دارای کمترین مغایرت وزنی ممکن بوده و چنانچه مغایرت بیش از 11 گرم باشد آن سفارش باید کنسل شود و مشتری سفارش جدید با وزن صحیح وارد ثبت نماید 
 
-در مرحله انتخاب نوع سرویس، سرویس سفارشی موجود نیست.چرا؟
چنانچه وزن مرسوله بیش از 5کیلو گرم باشد امکان ارسال آن از طریق سرویس سفارشی وجود ندارد 
 
-در مرحله انتخاب نوع سرویس، سرویسهای پستی موجود نیستند. چرا؟
چنانچه وزن مرسوله بیش از 30 کیلوگرم  یا ابعاد مرسوله بیش از 1 متر باشد امکان ارسال آن از طریق سرویسهای پستی وجود ندارد 
 
-چنانچه بیمه کمتر از ارزش ریالی کالا انتخاب شود و کالا آسیب دیده یا مفقود شود، تکلیف شود؟
بیمه تنها تا سقف بیمه انتخاب شده برای مشتری جبران خسارت خواهد داشت پس پوشش بیمه باید براساس ارزش ریالی کالا انتخاب شود 
 
 
-چگونه می توان لوگو یا برند سفارش را در فاکتور داشت؟
با مراجعه به قسمت حساب من اکانت و سپس گزینه ویرایش حساب کاربری با دکمه لوگو، ابتدا لوگوی خود را برای پشتیبانی
ارسال نمایید در صورت تایید لوگو در مرحله ثبت سفارش با انتخاب گزینه چاپ نشان تجاری بر روی فاکتور میتوان لوگو یا برند خود را روی فاکتور داشت