راه حل هایی برای ارسال و توزیع مرسولات تجارت الکترونیک و توصیه های مفید برای فروشگاه های اینترنتی
بیایید برای یک لحظه هم که شده واقع نگر باشیم. برای اکثر مردم و مصرف کنندگان نهایی، فرآیند حمل و نقل و ارسال و توزیع مرسولات در حوزه تجارت الکترونیک، هیجانانگیزترین جنبه اداره یک کسب و کار الکترونیکی (تجارت آنلاین) نیست. به خصوص در مقایسه با ترافیک فروش، نام تجاری و توسعه محصول. اما هرگز اهمیت پروسه حمل و نقل مرسولات فروخته شده در عرصه تجارت الکترونیکی را دست کم نگیرید.
بدون شک انتخاب یک استراتژی محکم برای موفقیت در این زمینه بسیار ضروری است. به عنوان مثال اگر بسته های ارسالی شما، دیر، آسیب دیده و یا با حاوی اقلام نامناسب به دست مشتریان تان برسد، بی تردید وفاداری مشتریان خود را از دست خواهید داد .و آنها از فروشگاه های دیگر نیازهای خود را تامین خواهند کرد. از سوی دیگر با گذشت زمان هزینههای حمل و نقل در حوزه تجارت الکترونیک افزایش می یابد. بنابراین بدون انتخاب راهحلی مؤثر در این زمینه، کسبوکار شما با مشکلات جدی مواجه خواهد شد. حال سئوال اصلی اینجاست که انتخاب گزینه مناسب از بین ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل و تحویل، از کجا باید شروع کرد؟
منظور از حمل و نقل تجارت الکترونیک چیست؟
اصطلاح «حمل و نقل تجارت الکترونیک» شامل همه فرآیندهایی است که پس از خرید آنلاین، برای رساندن محصولات به دست مشتریان انجام میشود. این فرآیندها شامل: قبول و جمع آوری[1]، ارسال[2] و توزیع[3] مرسولات میشود. همکاری مناسب فروشگاه های اینترنتی با شریک پستی تحویل دهنده مرسولات تجارت الکترونیک میتواند این فرآیند را ساده و مقرون به صرفه نماید. و در عین حال مشتریان را نیز خوشحال نماید.
اهمیت حمل و نقل برای تجارت الکترونیک همانند ریل گذاری و ایجاد خطوط راه آهن برای حرکت یک قطار است. نتایج یک تحقیقات انجام شده در ایالات متحده نشان میدهد که حدود 62درصد از مشتریان تجارت الکترونیکی شاخص “سرعت حمل و نقل” را به عنوان مهمترین عامل در تعریف تجربیات مثبت خود در زمینه خرید کالاها از فروشگاه های دیجیتالی توصیف کردند.
با ارائه خدماتی نظیر “آمازون پرایم” که تحویل مرسولات تجارت الکترونیکی را در همان روز یا روز بعد و بدون اخذ هزینه اضافی به خریداران ارائه می دهد. بسیاری از مصرف کنندگان، انتظار تحویل فوری و رایگان سفارشات خود را از فروشگاه های اینترنتی دارند. طبق آمار ارائه شده، 63 درصد از خریداران فروشگاه های اینترنتی، سفارشات خرید آنلاین خود را به دلیل رایگان نبودن حمل و نقل لغو کرده و 36 درصد، سفارشات خود را به دلیل طولانی بودن زمان ارسال سفارش، کنسل نموده اند. علاوه بر این، تحقیقات [4]Deloitte نشان میدهد که 72 درصد از مصرف کنندگان از “ارسال رایگان” به عنوان یکی از مهمترین دلایل خود برای خرید آنلاین یاد می کنند.
نمودارهای زیر خلاصهای از نتایج بدست آمده از مطالعات مورد بحث را نشان میدهد:
[1] First mail
[2] Middle mail
[3] Last mail
[4] دیلویت شرکت ارائهدهنده خدمات حرفهای در زمینه بیمه، مشاوره مالیاتی، مشاور مدیریت، مشاوره مالی و مدیریت ریسک و یکی از چهار موسسه بزرگ حسابداری عمومی در جهان است.