مزایای استفاده از پستکس در فروشگاه های اینترنتی
آیا میخواهید در کوتاه ترین بازه زمانی یک بسته و مرسوله را بصورت پستی ارسال کنید؟
بهترین و مطمئن ترین راهی که به ذهنتان خطور می کند چه راهی است؟
آیا صاحب یک فروشگاه اینترنتی و آنلاین شاپ پر فروش هستید؟
سفارش های مشتری های خود را چگونه ارسال می کنید؟
آیا برای ارسال هر بسته به اداره پست مراجعه می کنید؟
در طول روز چندبار نیاز به مراجعه به اداره پست پیدا می کنید؟
در تایم هایی که به اداره پست مراجعه می کنید جواب مشتری ها را چه کسی می دهد؟
اگر بخواهید مواردی که به آنها اشاره کردیم را خودتان انجام دهید متاسفانه تایم زیادی را از دست می دهید.
در حالی که می توانستید این تایم را برای بازاریابی و فروش بیشتر محصولات خود ذخیره کنید!
ما در این مقاله می خواهیم با راه حلی که پیشنهاد می دهیم این مشکل را برای شما به صورت کامل حل کنیم.
پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
واسط های پستی
با توجه به دغدغه ها و مشکلاتی که برای ارسال مرسوله های کسب و کارهای فروشگاهی ایجاد شده بود، واسط های پستی پدیدار شدند.
این روزها با وجود کرونا و سایر عوامل مردم خریدوفروش های خود را بصورت اینترنتی و غیرحضوری انجام می دهند.
از این رو تعداد فروشگاه های اینترنتی به طور چشم گیری افزایش پیدا کرد.
مشکلات جدیدی از قبیل انبار داری، بسته بندی و ارسال سفارشات به مشکلات صاحبان کسب و کار کم کم اضافه گردید.
همچنین با شکل گرفتن این فروشگاه ها شلوغی در باجه های پستی نیز به چشم خورد.
در این راستا شرکت هایی برای رفع نیازهای کسب و کارها شکل گرفت.
وظیفه این شرکت ها جمع آوری, ارسال و توزیع مرسولات بود.
این شرکت ها واسط پستی نامیده می شوند.
پستکس افتخار حضور در صدر شرکت های واسط پستی را دارد.
اگر شما صاحب فروشگاه اینترنتی هستید باید با خدمات پستکس که نقش یک واسط پستی را دارد؛ بیشتر آشنا شوید.
خدمات پستکس برای فروشگاه های اینترنتی
پستکس نتیجه ایده، خلاقیت و هم فکری یک تیم قدرتمند است.
امکانات زیادی را در اختیار فروشگاه های خانگی، کسب و کارهای نوپا، آنلاین شاپ ها و…. قرار می دهد.
در ابتدا به گستردگی سرویس های پستکس اشاره می کنیم.
شما هربسته و مرسوله ای را که بخواهید ارسال کنید می توانید یکی از سرویس های پستکس را انتخاب کنید.
سرویس هایی از قبیل پست داخلی، پست خارجی، پیک درون شهری، حمل و مقل سنگین، کادوکس و….
به طور مثال اگر مشتری خارجی دارید و می خواهید برای او بسته ای ارسال کنید، پستکس به راحتی آن را برای شما انجام خواهد داد.
یا اگر میخواهید به هر نقطه از ایران بسته ای ارسال کنید تنها با چند کلیک و بدون بیرون رفتن از خانه این اتفاق میسر خواهد شد.
با ورود به سایت پستکس از طریق لینک زیر می توانید تمام سرویس هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم را مشاهده نمایید.
دومین موضوعی که می خواهیم برایتان توضیح دهیم نحوه ثبت سفارش ارسال مرسوله ها است.
شما با کمک سایت یا اپلیکیشن پستکس نیازی به مراجعه به اداره پست ندارید.
زمانی که بخواهید برای یک یا تعداد زیادی از مشتریان بسته ای ارسال کنید می توانید وارد سایت شوید.
آدرس خودتان را به عنوان مبدا وارد کنید و آدرس فردی که از شما خرید کرده است را به عنوان گیرنده ثبت کنید.
سپس با وارد کردن اطلاعات بسته تان و انتخاب نوع سرویس، نماینده ما به ادرس مبدا که از قبل مشخص کرده اید می آید و بسته را از شما تحویل می گیرد.
مزیت دیگر این است که بسته را درب منزل به گیرنده که همان مشتری شما است تحویل می دهد.
حال این خدمات آنلاین، سریع و بی دردسر پستی را با روزهایی که باید در شلوغی خیابان ها، باجه های پستی و… به اداره پست مراجعه می کردید تصور کنید.
روش های پرداخت هزینه پستی مناسب فروشگاه های اینترنتی
زمانی که شما بسته ای را برای مشتری ارسال می کنید هزینه آن کامل مشخص نیست!
بسیاری مواقع پیش می آید که مشتری هزینه پست را برای شما پرداخت نمی کند!
در اینگونه مواقع تمام سود شما صرف هزینه پستی می شود و سفارش ها جز سفارش های زیان ده می شود.
پستکس برای از بین بردن این مشکلات احتمالی سرویس پرداخت در محل یا همان COD را طراحی و اجرا کرده است.
پرداخت در محل به چه صورت اتفاق می افتد؟
پرداخت با کارت بانکی در محل دریافت محصول که در این حالت مبلغ سفارش با دستگاه کارتخوان یا همان پوز پرداخت میشود.
پرداخت نقدی که در این حالت هزینه به صورت نقدی پرداخت شده و پیک یا مامور پست آن را به حساب شرکت واریز میکند.
این خدمت معمولا توسط شرکتهای واسط پستی و حمل و نقل ارائه میشود.
این عامل خود باعث کاهش ریسک دریافت کالای معیوب است.
مزایا استفاده از سرویس پرداخت در محل
این روش پرداخت برای مشتریان مزایایی دارد.
از جمله اگر کارت بانکی خریدار، رمز دوم نداشته باشد میتواند به این صورت کالای مورد نظر خود را خریداری نماید.
همچنین در صورت وجود نقص در کالا میتواند از تحویل آن خودداری کند.
در این حالت با پستکس یک خرید مطمئن را تجربه کند.
علاوه بر آن فروشندگانی که تازهکار هستند و نام و برند معتبر و مشهوری ندارند با ارائه این سیستم پرداخت، به اعتبار خود افزوده، اعتماد مشتریان را جلب و فروش بالاتری را ثبت میکنند.
همچنین میتواند به فروشندگان کمک کند که
- از برخی تقلب در هویت خریدار
- برخی اختلافات در درگاه های پرداخت الکترونیکی
جلوگیری کنند.
معایب استفاده از این روش
در کنار تمامی مزایایی که برای این روش پرداخت، بیان کردیم می توان به ریسک هایی که این روش برای فروشندگان دارد نیز اشاره کرد.
امکان دارد خریدار به هر دلیلی از گرفتن محصول و بسته خودداری کند.
در این حالت بسته مرجوع شود و در این صورت فروشنده مجبور به پرداخت هزینه های پستی است.
برای کالاهایی که حمل و نقل آسان ندارند این روش مناسب نیست .
در روش پرداخت در محل رسیدن مبلغ سفارش به دست فروشنده، زمانبر بوده.
همچنین می تواند باعث افت کیفیت خدمات برای مشتری شود.
در مقاله های بعدی به معرفی سایر خدمات پستکس خواهیم پرداخت.
برای مطالعه بیشتر : 5 روند اصلی برای توزیع مرسولات تجارت الکترونیک، در سال 2021