تجارت الکترونیک : روندهای اصلی برای توزیع مرسولات
با رونق تجارت الکترونیک Ùˆ بسته شدن Ùروشگاه‌های Ùیزیکی در پاندمی کرونا، روندهای اصلی توزیع پستی Ùˆ ارسال مرسولات تجارت الکترونیک دستخوش تغییرات بسیاری شده است. انعطاÙ‌پذیری Ùˆ سازگاری با تغییرات برای هر کسب‌وکاری، امری Øیاتی است؛ چرا Ú©Ù‡ تکیه بر یک راه ØÙ„ یا یک شریک واØد، Ù…ÛŒÂتواند کسب‌وکارها را با مشکلات عدیده ای مواجه نماید.
پیشنهاد میشود قبل از خواندن این مقاله قسمت اول مطالعه شود: توزیع مرسولات تجارت الکترونیک
تجارت همه‌کانالی: Ùیزیکی، الکترونیکی Ùˆ هر آن چیزی Ú©Ù‡ در این بین وجود دارد
Ùروشگاه‌ها یا برندهایی Ú©Ù‡ هم به صورت الکترونیکی (آنلاین) Ùˆ هم به صورت Ùیزیکی (Ø¢Ùلاین) Ù…Øصولات خود را عرضه می‌کنند، طبیعتاً اگر راهکاری مناسب در زمینه مدیریت کانال های Ùروش خود به کار نبندند، این کانال ها اثر انÙعالی بر یکدیگر گذاشته Ùˆ طبیعتاً تراÙیک Ùروش هر کانال به دلیل اثر کانال دیگر، کاهش خواهد یاÙت.
در سال 2021ØŒ کاهش شکا٠بین Ø¢Ùلاین Ùˆ آنلاین برای خرده Ùروشان، موضوعی بسیار Øیاتی بوده است. هر دو کانال باید به طور همزمان مورد استÙاده قرار گیرند تا بتوانند تا Øدامکان کارآمدی مورد نظر را کسب کنند.Ùˆ نیز تجربه یک برند را ØÙظ کنند.
برای مصرÙ‌کنندگان کسب تجربه شخصی در تمام کانال‌های دیجیتال هنگام خرید ارزشمند است Ùˆ اهمیت یکسان بودن تجربه آنÂها در همه کانال‌ها مورد تاکید است. تجارت Omni channel بر ارائه یک تجربه یکپارچه برای مشتری تمرکز دارد. علاوه بر این، روند D2C در سال 2020 اÙزایش قابل توجهی داشته است. تولیدکنندگان بیشتری مستقیماً به مصرÙ‌کنندگان وصل شده Ùˆ Ù…Øصولات خود را بی‌واسطه به مصرÙ‌کننده نهایی Ùروخته‌اند.
تجارت Omni channel نوآوری جدیدی در سال 2021 تلقی نمی‌شود، اما اهمیت آن در 12 ماه گذشته به طور قابل توجهی ثابت شده است. هر Ú†Ù‡ کانالÂهای بیشتری برای دسترسی به مصر٠کنندگان وجود داشته باشد، مناسب‌تر است، اما باید بتوان تاثیر کانال‌های آنلاین Ùˆ Ø¢Ùلاین بر یکدیگر را مدیریت نمود.
خوشبختانه، پلتÙرم‌هایی وجود دارند Ú©Ù‡ مدیریت تمام کانال‌های Ùروش را بعهده گرÙته Ùˆ آسان می‌کنند Ùˆ شرکت‌های 3PL نیز با پردازش یکپارچه سÙارش‌ها از پلتÙرم‌های مختلÙØŒ این Ùرآیند را تسهیل می‌نمایند.
پردازش Ù…Øصول، مدیریت انبار Ùˆ لجستیک
در سال 2021ØŒ استÙاده بیشتری از تØویل خودکار، Øسگرهای هوشمند، ردیابی بلاک چین Ùˆ غیره با هد٠اÙزایش سرعت Ùˆ کارایی در Ùرآیند آماده سازی Ùˆ تØویل مرسولات صورت گرÙته است. استÙاده از این Ùناوری ها، هزینه های عملیاتی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. در 12 ماه گذشته، بازرگانانی Ú©Ù‡ به طور انØصاری به یک تامین‌کننده یا شریک پستی متکی بوده اند، به مراتب آسیب پذیری بیشتری نسبت به دیگر Ùروشندگان تجربه نموده اند. بی تردید در سالیان آتی، Ùشار بیشتری از سمت مصر٠کنندگان جهت ایجاد تنوع Ùˆ استÙاده از منابع، کانال‌های تØقق Ùˆ توسعه، بازارها Ùˆ مهم‌تر از همه، کانال‌های توزیع، اپراتورهای پستی Ùˆ شبکه های Øمل Ùˆ نقل Ùˆ لجستیک صورت خواهد گرÙت.
پایداری؛ مصر٠کنندگان انتظار انتخاب دارند
برای دومین سال متوالی، شاخص تØویل پایدار نشان می‌دهد Ú©Ù‡ تنها سهم اندکی از بازار خرده‌Ùروشی، توزیع Ùˆ تØویل سبز Ùˆ پایدار را ارائه می‌دهند Ùˆ از زمان شروع همه‌گیری کرونا، مصرÙ‌کنندگان بیشتری، خریدهای سازگار با Ù…Øیط‌زیست یا خریدهای اخلاقی‌تر داشته‌اند.
خدمات Øمل Ùˆ نقل دائماً به دنبال راه Øل‌های سبزتر برای کاهش یا جبران انتشار CO2 هستند. یکی از ساده‌ترین تغییراتی Ú©Ù‡ یک تجارت الکترونیک می‌تواند ایجاد کند، ارائه گزینه‌های تØویل سبز Ùˆ پایدار برای مشتریان خود است. استÙاده از مواد قابل بازیاÙت در بسته‌بندی یا کاهش مقدار هوا در هر بسته، می‌تواند در هزینه های Ùروشگاه اینترنتی صرÙه‌جویی ایجاد نماید Ùˆ این امر باعث خوشØالی مشتریان نیز خواهد شد.
بازارچه های آنلاین (Online Marketplace)، آیا آمادگی برای توزیع مرسولات را دارید؟
بازارها دیگر صرÙاً مختص بازیگران Ú©ÙˆÚ†Ú© تجارت الکترونیک نیستند. امروزه بازارهای تجارت الکترونیک بزرگتر از همیشه هستند Ùˆ پیشرÙت‌های اخیر تاثیرات شگرÙÛŒ را برای Ùروشگاه‌های اینترنتی ایجاد کرده است.
تØقیقات نشان داده Ú©Ù‡ در سال 2021ØŒ Øضور در یک (یا چند) بازار تجارت الکترونیک منطقی است. Øدود 50 درصد از Ú©Ù„ خریدهای تجارت الکترونیک در سال گذشته در بازارهای آنلاین (Marketplace ها) انجام شده است. خرده Ùروشان اینترنتی نباید از بازارچه های الکترونیکی غاÙÙ„ بمانند.
نتیجه گیری: انعطا٠پذیر باشید!
واقعیت قطعی این است Ú©Ù‡ دنیا با سرعت بسیار زیادی در جریان تغییرات قرار گرÙته است. در Øال Øاضر هیچ چیزی قطعی نیست، بنابراین تنظیم Ùˆ سازگاری با تغییرات، برای کسب Ùˆ کارها Øیاتی است. شبکه های توزیع نقش کلیدی در توسعه تجارت الکترونیک دارند Ùˆ تمرکز روی یک نوع تØویل یا اتکا صر٠به یک ارائه دهنده خدمات پستی برای کسب Ùˆ کارهای الکترونیکی، Ù…ÛŒ تواند شما را با مشکلات جدی مواجه نماید.
بر این اساس انتخاب راه ØÙ„ Âهای متنوع Ùˆ انعطاÙ‌پذیر پستی برای ارسال Ùˆ توزیع مرسولات Ùˆ استÙاده از خدمات پستی اپراتورهای مختل٠پستی، راه ØÙ„ پیشنهادی پلتÙرم پستکس است Ú©Ù‡ به شما این امکان را می‌دهد Ú©Ù‡ با انتخاب سرویس های متنوع پستی در قبول Ùˆ توزیع مرسولات، ضمن جلب رضایت مشتریانتان، در هنگام بروز چالش‌های مختل٠عملیاتی Ùˆ اجرایی با سرعت بیشتری Ú¯ÙˆÛŒ سبقت را از رقبای خود بربایید.
پردازش Ù…Øصول، مدیریت انبار Ùˆ لجستیک نیاز واقعی هر Ùروشگاه اینترنتی
پردازش اطلاعات Ù…Øصولات لازمه تجارت است
با تغییرات مثبت Ùˆ صعودی تکنولوژی پستکس تمام تلاش خودش رو میکنه Ú©Ù‡ بهترین Ùˆ راØت ترین Ùˆ بروز ترین روش های پستی رو برای مخاطبینش ایجاد کنه