خدمات لیزینگ در خدمات پستی

خدمات انلاین پستی

خدمات لیزینگ در خدمات پستی! تغییر رویکرد و تمایل به خریدهای آنلاین و بستر رو به گسترش  تجارت الکترونیک در تمام دنیا به سمتی حرکت میکنید که نیاز روز افزون به خرید و فروش امن و پرداخت وجه کالا در مقابل درب محل مشتری را به شکلی فزایند٬ به شرکت های حضور در بستر تجارت الکترونیک و لوجستیک را گوش زد مینماید.

در این میانه ۳ روش برای ارسال مبتنی بر دریافت وجه از مشتری وجود دارد که به شرح ذیل می باشد:

  • روش پرداخت در محل که در اصطلاح خدمات پستی به COD معروف میباشد. در این روش سفارش ابتدا توسط مشتری سفارش گذاری می نماید و پس از اخذ سفارش مرسوله بدون دریافت هیچ گونه وجهی٬ توسط فروشنده ارسال میگردد و پس از ارسال٬ در زمان تحویل کالا به خریدار در صورت تایید کالا توسط خریدار وجه آن از طریق دستگاه پوز و توسط موزع پستی اخذ میگردد و در صورتی که کالا مورد تایید خریدار نباشد کال بدون اخذ هیچگونه وجهی٬ به فروشنده عودت داده میشود که هزینه حمل و برگشت کالا ار فروشنده اخذ میگردد.
  • روش خرید و فروش امن که اصطلاحا این روش امنیتو نامیده میشود. در این روش پس از ثبت سفارش٬ وجه کالا به حساب امن واسط پستی واریز میگردد و فروشنده از این لحظه فرصت دارد تا در مدت ۴۸ ساعت مرسوله را ارسال نماید که در اکر چنانچه در زمان وصول کالا در مقصد مرسوله مورد تایید خریدار باشد وجه موجود در حساب امن واسط٬ پس از کسر هزینه های حمل و نقل  به حساب فروشنده واریز میگردد و در صورت عدم تایید کالا توسط خریدار وجه مرسوله به حساب خریدار عودت داده میشود و هزینه حمل و نقل برگشتی از فروشنده جهت عودت کالا اخذ میشود.

دو نکته لازم به توضیح است:

الف) شرکتهای مختلف پستی در ازای خدمت پرداخت در محل با شیوه هایی متفاوت به عرضه سرویس پرداخت در محل مینمایند بعنوان مثال اخذ درصدی ثابت عموما ۱ در از مبلغ کالا و یا مبلغی ثابت و درصدی متغییر وابسته به ارزش کالا.

ب) لازم به ذکر است استفاده از روش امنیتو٬ توسط پستکس ابداع گردیده و در این شرکت استفاده میگردد که اساسا مبتنی به ترکینگ و تغییر وضعیت مرسوله میباتشد.

در این میانه نکته قابل  تامل برای فروشندگان کالا با استفاده از روش پرداخت در محل نیاز به حجم بالای نقدینگی است چرا؟

 زیرا هم اکنون با لحاظ کردن میانگین ارزش کالاهای جابجا شده در تجارت الکترونیک کشور٬ به مبلغ ۲۵۰ هزار تومان و سیر فرایند وصول مرسوله به مدت ۱۳ روز و میانگین ۵۰ مرسوله به ازای هر فروشگاه٬ با عددی حدود ۷ میلیون تومان در روز و به ازای چرخه زمانی ۱۳ روز٬ حدود ۹۰ میلیون تومان نیاز نقدینگی فروشگاه آنلاین روبرو خواهیم بود.

در خدمات پستی با شیوه پرداخت در محل اساسا کلیه کالاها توسط گیرنده تایید نمیشود که اصطلاحا به این امر درصد وصول و درصد برگشتی اطلاق میگردد.

برخی از شرکتهای واسط پستی با استعلام از شرکت پستی منتخب فروشگاه از میزان وصولی یا برگشتی مرسولات فروشنده مورد نظر مطلع گردیده و با لحاظ کردن ٪۵ پایین تر از نرخ وصولی فروشگاه و ایجاد اعتبار روزانه برای فروشگاه٬ مبلغ کالاهای ارسالی فروشگاه را با اخذ تضامین٬ بصورت اعتباری و درصد لیزنگ ۳ الی ۴ درصد به ایشان میپردازند .

با نگاهی اجمالی به اعداد فوق الذکر اینگونه ارزیابی میشود که در هر دوره ۱ ماهه حداقل ۲ بار امکان گردش سرمایه ای که در اختیار فروشگاه گذاشته شده گردش مینماید که میتواند درصدی در حدود ۶ الی ۸ درصد سود گردش ایجاد نماید.

برای استفاده از خدمات پستی پستکس روی لینک زیر کلیک کن

پستکس

مقاله بعدی برای مطالعه بیشتر: پست بین المللی ؛ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها و مقدار بار مجاز در پست اتوبوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *