پستبار، بزرگترین هاب آنلاین پستی در کشور، با تکیه بر تکنولوژی های نوین پستی و تیمی مجرب، توانسته است خدماتی بی بدیل را به جامعه پستی کشور ارائه کند. برای استفاده از خدمات پستبار تنها میبایست به سایت postbar.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت سفارش را به سادگی هرچه تمامتر انجام دهید. در ادامه این مقاله و به بهانه آشنایی بیشتر با این هاب پستی به برخی خدمات پستبار و سوالات متداول در این باره میپردازیم.
شرح خدمات پستبار
حساب کاربری در پستبار
برای ایجاد حساب کاربری در پستبار کافی است، شماره همراه خود را به همراه کد ملی در کادرهای مورد نظر وارد کرده و منتظر دریافت کد تایید بمانید. در مراحل بعد و هنگام استفاده از سرویس هایی مانند cod علاوه بر شماره همراه و کد ملی ، سایر مشخصات احراز هویت نیز از شما درخواست خواهد شد. پر واضح است که اطلاعات مذکور کاملا محرمانه خواهد ماند
خدمات بسته بندی و لفاف بندی
یکی از خدمات پستبار به مشتریان خود، ارائه خدمات بسته بندی و لفاف بندی است. به منظور استفاده از این سرویس لازم است در زمان ثبت سفارش گزینه استفاده از خدمات بسته بندی را نیز انتخاب کنید. بدین ترتیب متناسب با مرسوله شما، بسته بندی مورد نیاز نیز برای شما انجام شده و امنیت و کیفیت سفر پستی برای آن تضمین میشود.
کارتن های بسته بندی در 6 سایز
- سایز 1 (طول 20cm ، عرض 14cm ، ارتفاع 10cm )
- سایز 2 (طول 27cm ، عرض 20/5cm ، ارتفاع 16/5cm )
- سایز 3 (طول 30/5cm ، عرض 20/5cm ، ارتفاع 19/5cm )
- سایز 4 (طول 40cm ، عرض 26cm ، ارتفاع 20cm )
- سایز 5 (طول 50cm ، عرض 25cm ، ارتفاع 25cm )
- سایز 6 (طول 60cm ، عرض 35cm ، ارتفاع 32cm )
رهگیری مرسولات پستی
برای رهگیری و اطلاع از موقعیت بسته پستی، در صورت استفاده از سرویس پستبار، میبایست کد رهگیری دریافتی در زمان ثبت سفارش، در قسمت رهگیری درج شود. بدین ترتیب فرستنده در هر لحظه میتواند از موقیت مکانی بسته خود مطلع شود.
زمان جمع آوری در خدمات پستبار
زمان بندی جمع آوری سفارش هایی که درخواست آنها تا قبل از ساعت 8 صبح باشد، همان روز تا ساعت 19 و زمان جمع آوری سفارشاتی که پس از ساعت 8 صبح ثبت شوند، در اولین روز کاری بعد از ثبت سفارش خواهد بود .
تاخیر و پرداخت غرامت
مدت زمان ارسال بسته طبق SLA مندرج در توضیحات هر فعال پستی قید گردیده. بارهایی که مدت زمان ارسال بیش از زمان مندرج در جدول SLA ارسال و تحویل شوند مشمول غرامت تاخیر در ارسال خواهند شد که می بایستی از طریق eop.post.ir ثبت گردد.
COD و پس کرایه
برای استفاده از سرویس پس کرایه یا COD مبلغ 1،500،000 ريال داخل کیف پول بلوکه خواهد شد. درصورت درخواست کنسل کردن حساب پس کرایه، چنانچه تعداد سفارش های پس کرایه ثبت شده زیر10 سفارش باشد مبلغ عودت و در صورت ثبت سفارش بالای 10 تا، مبلغ عودت نخواهد شد و از مبلغ بلوکه شده می توان به جای هزینه سفارش پیش کرایه استفاده کرد.
تعهدات بیمه در خدمات پستبار
- کلیه مرسولات تا درب محل گیرنده دارای بیمه می باشد و پس از تحویل به گیرنده و دریافت امضای گیرنده، هیچ گونه غرامتی پرداخت نخواهد شد لذا گیرنده بایستی از دریافت مرسوله آسیب دیده خودداری نماید.
- شرکت تنها در صورتی غرامت خسارت مرسوله را پرداخت می نماید که خود، کالا را بسته بندی نموده باشد. همچنین بیمه انتخاب شده متضامن کالاهایی که دارای بسته بندی استاندارد نمی باشند، نخواهد بود.
- مشتریانی که بیش از ۲ بار در ۱۰۰ مرسوله درخواست خسارت نمایند هیچگونه خسارتی حتی با رعایت شروط فوق پرداخت نخواهد شد.
- در صورت دست دوم بودن کالا، قیمت کالای نو مشابه پس از برآورد معادل 50% قیمت کالای نو تا سقف بیمه درخواست شده پرداخت میشود.
- در زمان درخواست غرامت برای مرسولات ثبت شده با سرویس پست بار ، می بایستی مشخصات کارت ملی متقاضی غرامت (تصویر کارت ملی)، آدرس و شماره حساب در بخش مشخصات متقاضی غرامت در لینک eop.post.ir درج گردد.
ممنوعات پستی
ممنوعات پستی در خدمات پستبار به شرح ذیل میباشند: مایعات ، مرسولات شکستنی، تجهیزات ماهواره، فیلترشکن ها، دارو ، مشروبات الکی و مواد مخدر، تجهیزات نظامی، لوازم جنسی، مواد محترقه، اسکریپت های غیرمجاز، لوازم قمار، تجهیزات مخابراتی غیرمجاز، تجهیزات جاسوسی، اقلام مستهجن ، فالگیری و رمالی، پول نقد، چک، سفته ، اوراق بهادار و جواهرات، فرش، مدارک شناسایی، اسناد و همچنین در ارسال به سایر کشورها هم پس از دریافت مرسوله توسط فعال پستی به شما اعلام خواهد شد که مرسوله جزء ممنوعات پستی به کشور مقصد مورد نظرشما هست یا خیر.