خدمات لجستیکی و تاثیرات تجارت الکترونیک بر این صنعت

خدمات لجستیکی

همه گیری کرونا در سالهای اخیر باعث کاهش چشم گیر ارزش فعالیت های لجستیکی در دنیا شده است. به طوری که ارزش آن از 7،641.2 میلیارد دلار در سال 2017 به 5200 میلیارد دلار در سال 2020 تنزل پیدا کرد. لیکن صنایع تجاری از جمله تجارت های الکترونیکی و مراقبت‌های بهداشتی و دارویی توانستند تاثیری مثبت بر این صنعت داشته باشند. پیش بینی می‌شود ارزش این صنعت تا سال 2027 به 12975.64 میلیار دلار برسد. در ایران نیز با رشد تجارت الکترونیک صنعت لجستیک وارد عرصه ای تازه شده است و بدین بهانه در ادامه به خدمات لجستیکی شرکت پستکس در این حوزه خواهیم پرداخت.

خدمات لجستیکی

خدمات لجستیکی پستکس برای کسب و کارهای آنلاین

خرده فروشان فضای آنلاین، به شبکه وسیع و پیچیده‌ای برای توزیع کالاهای خود نیاز دارند. شبکه توزیع مورد نیاز این تجارت بسیار پیچیده‌تر از شبکه‌های توزیع سنتی است. این تجارت‌ها علاوه بر مدیریت حجم انبوهی از تامین کنندگان و انبارهای مورد نیاز برای نگهداری از این مرسوله‌ها، باید تمام گزینه‌های موجود برای تحویل مرسوله‌ها را نیز زیر نظر داشته باشند. پستکس به منظور بهبود در ارائه خدمات این کسب و کارها اقدام به ارائه خدمات سابکس نموده است. در این سرویس با داشتن پنل اختصاصی تمامی خدمات لجستیکی ، انبارداری و حساب داری به متقاضیان ارائه می‌گردد.

پیک هاب تحولی در خدمات لجستیک

نظارت بر شیوه‌های مختلف ارسال مرسوله، مانند ارسال به درب منزل، تحویل از درب فروشگاه، تحویل در صندوق‌های ویژه و دیگر روش‌های تحویل کالا، بسیار دشوار شده است. چرا که، انتظار می‌رود این شرکت‌ها در کنار سهولت و سرعت در تحویل کالا، از انعطاف لازم برای انتخاب شیوه‌های تحویل نیز برخوردار باشند. در این مورد نیز پستکس با ارائه سرویس پیک هاب به صاحبان این کسب و کارها امکان می‌دهد که فارغ از تعداد بسته ها ، مسافت و یا شرایط جوی، محصولات خود را در کمترین زمان ممکن و با نازل ترین قیمت به دست مشتریان خود برسانند.

برون سپاری خدمات لجستیکی

افزایش میزان تقاضا برای دریافت خدمات لجستیکی ، فشار مضاعفی بر خرده فروش‌های آنلاین وارد کرده است. این فشارها، موجب به کارگیری رانندگان مستقل شده است. افزایش این رانندگان علاوه بر تحمیل هزینه های مازاد بر این تجارت ها، منجر به افزایش آلودگی های زیست محیطی و نیز ترافیک خواهد شد. اما این مشکل نیز با استفاده از پتانسیل هاب های لجستیکی مرتفع خواهد شد.

هاب های لجستیکی با تجمیع خدمات لجستیکی ارائه شده توسط کوریرهای مختلف به مشتریان این اجازه را می‌دهند که ضمن مقایسه‌ی قیمت تمام شده و سطح کیفی خدمات در سرویس های مختلف، متناسب با نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنند.

همچنین، این هاب ها با کمک به برون سپاری در خدمات لجستیکی، تجمیع سفارشات بر مبنی مبداء، مقصد و نوع کالا، روند ارسال را تسریع و به صرفه می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *