پست سرد ، زیر ساختی حیاتی در دنیای لجستیک

پست سرد

جابجایی Ùˆ کیفیت آن در دنیای امروز می‌تواند تعیین کننده‌ی جایگاه یک کسب Ùˆ کار در بازار رقابتی Ùˆ نیز جلب اعتماد مشتریان در بازار هدف باشد. کیفیت در ارسال برخی محموله ها از اهمیت بالاتری برخوردار است. Ú©Ù‡ از جمله ÛŒ آنها می‌توان به مواد غذایی، دارو، اندام های حیاتی Ùˆ …اشاره کرد. به روش ارسال این اقلام پست سرد گفته می‌شود.

پست سرد

ضرورت پست سرد در کشور

بیشترین سهم صادرات غیر نفتی در کشور ما ، مربوط می‌شود به مواد غذایی، که جزو کالاهای فاسدشدنی دسته بندی می‌شوند. لذا وجود زیر ساخت های لازم برای ترانزیت این محموله ها از مهمترین الزامات لجستیکی در کشور است. علاوه بر صادرات بسیاری از مراسلات داخلی نیز نیازمند این نوع پست می‌باشند.

نمونه های خونی و آزمایشگاهی و مواد شیمیایی نیز از دیگر اقلامی است که برای ارسال آنها نیاز به پست سرد است. حمل نمونه های آزمایشگاهی مانند نمونه های خونی یا عفونی و نیز مواد شیمیایی، همواره یکی از چالش برانگیزترین موارد حمل و نقل در دنیای لجستیک بوده است. در پست بیولوژیک ،علاوه بر حفظ کیفیت محموله، موارد مهمتری مانند سلامت مامورین ارسال و نیز مرسولات همراه نیز مطرح است.

کوچکترین سهل انگاری در این جابه‌جایی ها می‌تواند آسیب های جدی را در پی داشته باشد. لذا برای حفظ ایمنی، در پست بیولوژیک از ابزارهای تخصصی استفاده میشود که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

پست بیولوژیک

پست بیولوژیک و پست سرد، خدمتی جدید از پستکس است که با نام بیو پستکس ارائه می‌شود. این سرویس که مخصوص حمل نمونه های عفونی-آزمایشگاهی و مواد شیمیایی است، طی ۲۴ الی ۳۶ ساعت در تمامی نقاط کشور توزیع می‌شود. به طوری که جمع آوران و مرسولات همراه در سلامت کامل خواهند بود.

ارزش افزوده با خدمات پست

با استفاده از این سرویس، بسیاری از بازارهای محلی به بازارهای منطقه ای یا حتی کشوری تبدیل خواهند شد. برای مثال تصور کنید شما بتوانید سبزی های محلی خطه شمال کشور را در ناحیه مرکزی و کویری ایران عرضه کنید. پر واضح است که این مناطق به دلیل پوشش گیاهی فقیر، می‌تواند به یکی از بازارهای مهم برای عرضه این محصولات تبدیل شود. مثال هایی از این قبیل در کشوری مانند ایران با تنوع آب و هوایی بالا بسیار زیاد است.

پست بیولوژیک و خدمات درمانی

پیش از این گفتیم که پست سرد را با نام پست بیولوژیک نیز می‌شناسند. ارسال بسیاری از اقلام بیمارستانی و آزمایشگاهی مانند نمونه های خونی و سرم ها را می‌توان از طریق این سرویس ارسال کرد. چه بسیاری از سفرهای بین شهری که صرفا برای انجام یک آزمایش یا نمونه خونی انجام می‌شود، و با استفاده از سرویس پست سرد می‌توان از آن اجتناب کرد.

2 دیدگاه برای “پست سرد ØŒ زیر ساختی حیاتی در دنیای لجستیک

  1. نسیم گفته:

    پست بیولوژیک واقعا حرکت بسیار مفید برای بیماران عزیز خواهد بود.

  2. ریحانه منصوری گفته:

    قطعا خیلی به کار ازمایشگاه ها و موارد خاص می آید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *