دنیای امروز همراه با پیشرفت هایی است که هر روزه در مشاغل و کسب و کارها خود را نمایان می کند. یکی از این پیشرفت ها سیستم پرداخت در محل می باشد که با اینترنتی شدن مشاغل شکل و رنگ تازه و پر رنگی به خود گرفته است. صاحبان کسب و کاری که با سرعت به این مدار پیوسته اند موفقیت های زیادی را تجربه کرده اند و توانسته اند از مرحله آزمون و خطا به نکات کلیدی مهمی دست پیدا کنند که سبب رضایت و جذب مشتری شده و رونق اقتصادی خوبی را نصیبشان کرده است.
COD
پرداخت در محل به سیستمی اطلاق می شود که مشتری پس از خرید کالا به صورت اینترنتی و در زمان تحویل آن درب منزل کلیه هزینه ی محصول را می پردازد. این روش پرداخت در فروشگاههای آنلاین و خرده فروشی ها انجام می شود. در این شیوه هزینه ی پست و حمل و نقل از مبدا تا مقصد را فروشنده بر عهده دارد و ممکن است که مامور ارسال کالا درصدی از قیمت محصول را به عنوان دستمزد خود از فروشنده دریافت نماید یا هزینه پست و حمل و نقل توسط خریدار به مامور ارسال کالا پرداخت شود.
در این سیستم پس از دریافت کالا درب منزل مشتری می تواند به دو روش هزینه کالا را بپردازد:
- پرداخت نقدی: در این روش مشتری هزینه ی محصول دریافتی را به صورت نقد، درب منزل به مامور ارسال پرداخت می کند.
- پرداخت از طریق کارتخوان: در این شیوه مشتری با استفاده از دستگاه کارتخوان که توسط مامور ارسال کالا همراه خود دارد، هزینه کالا را کارت می کشد.
این شیوه باعث شده تا مشتریان با خیال راحت تری کالاهای مورد نیاز خود را خریداری نمایند زیرا مطمئن هستند که با سیستم پرداخت در محل، کالا را دریافت می نمایند و می توانند قبل از پرداخت ، آن را بررسی کنند.
مزایای پرداخت در محل:
اگر بخواهیم به مزایای سیستم پرداخت در محل بپردازیم باید به موارد زیر اشاره کرد:
- مناسب برای خریدارانی که کارت بانکی آنها فاقد رمز دوم است
- خریدار قبل از پرداخت قیمت کالا آن را بررسی می نماید
- مناسب برای فروشگاه هایی است که برند نبوده و با این روش مشتری را به سمت خرید کالا و پرداخت در محل جذب می نمایند
- باعث افزایش اعتبار فروشنده نزد خریدار خواهد شد
- مناسب افرادی است که امکان استفاده از کارت بانکی برای آنها امکانپذیر نیست یا کارت بانکی آنها دچار مشکل شده است و به صورت نقدی هزینه کالا را می پردازند