قوانین ارسال کالا با اتوبوس

ارسال کالا با اتوبوس

از قوانین ارسال کالا با اتوبوس اطلاع دارید؟

ارسال کالا با اتوبوس یا پست اتوبوسی از گذشته تا امروز طرفداران خاص خودش را داشته است.بسیاری از افراد به دلایل مختلف جهت پست مرسوله خود از انواع ناوگان زمینی استفاده می‌کنند.به صورت کلی جابجایی و پست کالاهای تجاری با اتوبوس ممنوع است.اما به دلیل چشمگیر بودن مزایای ارسال مرسوله با اتوبوس نسبت به سایر روش‌های ارسال در زمینه پست داخلی،مقررات خاصی برای این کار وضع شده است.قوانین پست از طریق اتوبوس در تلاش‌اند که ضمن جلوگیری از سلب آسایش مسافران، کالاها و محموله‌های پستی خرد و سبک را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست گیرندگان مرسوله برسانند.

یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های ارسال مرسوله‌ها از طریق ناوگان اتوبوسی بین شهری، سرعت بالای تحویل کالا است. جالب است بدانید که شرکت پست بار با استفاده از سرویس‌های کالارسان و پیک هاب، خدمات ویژه‌ای را در زمینه پست اتوبوسی ارائه می‌دهد. به طوری که شما می‌توانید مرسوله‌های خود را در کمتر از 36 ساعت از هر نقطه ایران به نقطه دیگر برسانید.

ارسال کالا از طریق اتوبوس به روش‌های مختلف:

یکی از ابتدایی‌ترین روش‌ها که اغلب از آن استفاده می‌کنند؛ تحویل کالا به راننده اتوبوس در ترمینال است. در این روش معمولا فرد گیرنده، مرسوله را از راننده یا انبار ترمینال مقصد تحویل می‌گیرد. اما باید گفت که این روش از امنیت بالایی برخوردار نیست. به تعبیر دیگر احتمال مفقود شدن بسته پستی در این حالت بسیار زیاد است. البته باید اذعان داشت که شرکت پستکس به راحتی و با اطمینان خاطر، استفاده از خدمات حمل بار با اتوبوس‌های بین شهری را برای شما ممکن کرده است. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد اپلیکیشن پستکس را دانلود کنید. سفارش پستی خود را ثبت نمایید.

حال اگر تصمیم دارید که از سرویس پست اتوبوسی پست بار استفاده کنید؛ پیشنهاد می‌شود ضمن آشنایی با انواع روش‌های ارسال کالا با اتوبوس، از قوانین و مقررات پست اتوبوسی نیز اطلاع یابید. لذا در این مقاله از مجله پست بار به بررسی مهم‌ترین قوانین و محدودیت‌های جابجایی کالا توسط اتوبوس و همچنین میزان بار مجاز در پست اتوبوسی پرداخته می‌شود.

 ارسال کالا با اتوبوس

مقررات ارسال کالا با اتوبوس بین شهری

به طور کلی قوانین پست کالا با اتوبوس نسبت به مقررات سرویس‌های دیگر ارسال مانند پست خارجی ،کالا ساده‌تر است.

این عامل به علاوه ویژگی‌های دیگر نظیر هزینه پایین و سرعت ارسال بالا سبب شده که فرستندگان و گیرندگان محموله‌های پستی، از این روش استقبال کنند. البته باید گفت پست اتوبوسی برای ارسال بسته‌های پستی کوچک و سبک مانند نامه، کتاب، لباس و… یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است.مهم‌ترین مسئله در مقررات وضع شده برای حمل بار با اتوبوس، میزان بار مجاز و ممنوعیت برخی کالاها جهت ارسال با این ناوگان حمل و نقل بین شهری است.لازم به توضیح است که دانستن این موارد از آن جهت اهمیت داردکه عدم توجه به آنها منجربه جریمه شدن شما خواهد شد.

بیشتر بخوانید: پست بین الملل؛ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها

4 دیدگاه برای “قوانین ارسال کالا با اتوبوس

  1. هانیه نجفی گفته:

    پست اتوبوسی علاوه بر رسیدن مرسوله در مدت زمان کوتاه یه سرویس کاملا مطمئن و نکته ی بعدی اینه که میشه مرسوله هایی با ابعاد بزرگتر ارسال کرد برای شهر مقصد و این یعنی یه سرویس فوق العاده و همه جانبه

  2. محمد فلاحی گفته:

    یکی از مهم ترین فاکتور های ارسال اتوبوسی سرعت در ارسال و برداشت محدودیت های وزنی و ابعادی هست که خیلی کارآمد بوده توی حوزه پست و حمل و نقل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *