آشنایی با انواع لجستیک

آشنایی با انواع لجستیک

لجستیک و انواع لجستیک اصطلاحی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در زندگی روزانه همگان به طور واضح آن را لمس می کنند. این اصطلاح به مدیریت پروسه جمع آوری، ذخیره و انتقال منابع ( یا کالا ) از مکانی به مکانی دیگر گفته می شود. در واقع این واژه قسمتی از زنجیره تامین می باشد. که وظیفه انتقال یک کالا از فرستنده به گیرنده را دارد. بعضی از شرکت ها و کمپانی هایی که کار انتقال کالا را برای سازمان های دیگر انجام می دهند، با در دست داشتن ناوگان خصوصی و تبحری ویژه در انبارداری و نقل و انتقالات، می توانند، بر طبق نیاز مدیر و شرایط بازار سرویس خود را ارتقاء دهند.

از امتیازات فعالیت در یک کمپانی لجستیکی، ارزان بودن، انعطاف پذیری و سرعت این نوع خدمات در آنها می باشد. این نوع کمپانی ها سابقه بسیاری در مورد اینگونه خدمات و سرویس رسانی ها دارند، و از تجارب خوبی برخوردار هستند. بنابراین با تکیه بر یک کمپانی ایده آل و با تجربه می توان به بهترین نحو کارهای مرتبط با این نوع کمپانی ها را انجام داد.

آشنایی با انواع لجستیک

انواع لجستیک

انواع لجستیک، به دو نوع تقسیم بندی می گردد. یکی درون سوی و دیگری برون سوی . و از اصلی ترین پروسه های زنجیره تامین همان نوع اول یا درون سوی می باشد. در این قسمت دقت مان را بر روی مدیریت جابه جایی کالا و مخصوصا این انتقال از تولید کننده به انبار یا خرده فروشی ها می باشد. نوع برون سوی برای تامین کالا از انبار و تحویل آن به دست مشتری می باشد.

گاهی این واژه به همراه کلمه معکوس به کار برده می شود. که در واقع گویای روندی عکس روند معمول می باشد. در این روند شما باید تمرکز خود را برای برگرداندن کالا از مقصد به انبار یا نقطه مبدأ نمایید. در واقع شما با برنامه ریزی، اجرا و کنترل نقل و انتقالات کالا از گیرنده به فرستنده تمام تلاش خود را می کنید.

لجستیک سبز نوع دیگر از فرایندهای حمل و نقل کالا محسوب می شود. که در امتداد کاهش تاثیرات محیط زیستی فعالیت های حمل و نقل است. اگر در نقل و انتقالات خود بر کاستن آلودگی های زیست محیطی تاکید داشته باشیم. بایستی اموری را در این راه در اولویت قرار دهیم. اولین کاری که در این راه بایستی انجام داد، بهینه سازی مسیرها می باشد، همچنین بهره مندی بیشتر از حمل و نقل هوایی و عدم استفاده از وسایل نقلیه ای که فرسوده و دود زا هستند.

نوع دیگری از واژه مورد بحث، نوع اورژانسی آن می باشد. در واقع اگر حمل کالا با اشکالی روبرو شد، بلافاصله کالا در طول زنجیره سریعا منتقل شود. در واقع دولت و سازمان های بشردوستانه بایستی به کمک این کمپانی ها بیایند، تا به عملیات نقل و انتقالات سرعتی دو چندان داده شود.

بنابراین با وجود تمام انواع لجستیک شما باید در به کارگیری هر یک، در زمان مناسب تمام تلاش خود را بنمایید.

آشنایی با انواع لجستیک

3 دیدگاه

  1. مطالب بسیار مفید و عالی بودن بحث لجستیک بسیارمهم چون در بردارنده جمع آوری و ثبت و توزیع مرسوله یعنی صفرتا صد یک ارسال

  2. لجستیک یکی اصلی ترین زمینه های صنعت محسوب میشود

  3. داشتن یک لجستیک خصوصی تحولی عظیم در سرعت و قیمت مرسولات ایجاد کرده که پستکس واقعا بی نظیر در این زمینه کار میکنه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *