تفاوت بين پست پيشتاز و پست سفارشي

0 1,987

پست پیشتاز

همه آنچه که قرار است درباره پست پیشتاز و تفاوت آن با سایر پست های رایج در کشور بدانید. شايد براي شما هم پيش آمده باشد براي ارسال محصولاتي پستي خود به اداره پست مراجعه كرده باشيد، و توجه كرده ايد كه اين اداره روش هاي گوناگوني را در نظر گرفته است، و هريك از اين بسته هاي پستي تعرفه هايي جداگانه دارند. اداره پست اين اجازه را به مشتريان خود مي دهد كه خودشان با نهايت دقت اين تصميم را بگيرند كه كالاهاي پستي را با چه روشي، كه از لحاظ هزينه و زمان براي آن‌ها به صرفه تر باشد ارسال كنند. در اينجا مي خواهيم به طور كلي تفاوت هاي اساسي بين پست پيشتاز و پست سفارشي را برايتان بازگو كنيم تا مراجع كنندگان محترم بهترين تصميم را براي ارسال مرسوله‌ پستي خود انتخاب كنند. خواهشمنديم براي دانستن اين نكته مهم ما را تا آخر اين مطلب همراهي كنيد.

تفاوت پست پيشتاز چه تفاوتی با پست سفارشی دارد؟

یکی از عمده ترین سؤالاتی که ممکن است در رابطه با مرسولاتی که از طریق پست پیشتاز ارسال می گردند وجود دارد این است که این پست چه تفاوتی با سایر روش های پستی دارد؟ در حقیقت پست پيشتاز يا EMS سریع‌ترین روش پستي است كه در تمام دفاتر پستي انجام مي شود و قابليت اين را دارد در کوتاه‌ترین وقت ممكن تمام عمليات پستي از لحظه گرفتن تا لحظه‌ توزيع كالا را انجام مي دهد. زمان ارسال براي بسته هاي پستي خيلي كوتاهتر از پست هاي سفارشي است، بسته به بعد مسافت تقریباً چيزي حدود 24 تا 72 ساعت طول مي كشد. اين سرويس پست اين امكان را براي پست هاي خارجي فراهم كرده است و مشتري مي تواند در کوتاه‌ترین زمان ممكن بسته پستي خود را تحويل بگيرد تقریباً تا 72 ساعت زمان مي برد. براي پيگيري محصولات مي توان با فرستادن پيام كوتاه به شماره 2000441 ،باركدهاي 10 يا 20 رقمي كه روي محصول مي باشد بفرستيد و پيگير محصول باشيد، روش ديگري هم با استفاده از وب سايت پيگيري كنيد.

نکاتی درباره هزینه پست پیشتاز

 طبق قانون اداره پست حداكثر وزن مجاز براي شیوه پست پیشتاز 25 كيلوگرم تعيين كرده است. و تمامي محصولات پستي از طريق خطوط هوايي به مقصد مي رسند، ميزان تعرفه‌ تعيين شده براي آن، بسته به وزن كالاي ارسالي مي باشد. در حالي كه حداكثر وزن مجاز براي ارسال مرسوله‌ سفارشي تا 40 كيلوگرم در نظر گرفته مي شود حدود 15 كيلوگرم بيشتر تعيين شده است. سرويس اين پست شامل فرآيند انجام ارائه خدمات و تكميل كامل مدارك  و فرم هاي خدمت مي باشد تا مشتريان عزيز را راهنمایی كامل بكند. در حالي كه در پست سفارشي شامل واحد ارائه دهنده از طريق خدمات ارتباطي، دفاتر پيشخوان، آژانس هاي پستي و حتي باجه هاي پستي خدمات ارائه مي گردد. روش ارسال در حالي كه براي پست پيشتاز هوايي در نظر گرفته شده است ولي براي پست سفارشي از طريق زميني مي باشد. و عيبي كه اين روش با بقيه روش ها دارد هزينه يا همان تعرفه تعيين شده تقریباً 2 برابر پست سفارشي تعيين شده است.

در صورتي كه اگر وزن مرسولات پستي خود و تعداد شما زياد باشد توصيه مي كنيم از پست سفارشي استفاده كنيد تا هزينه كمتري پرداخت كنيد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مجله خبری پست بار