ارسال مرسولات آزمایشگاهی با مسافت دور به صورت هوایی

0 77

نحوه ارسال مرسولات آزمایشگاهی به مسافت های طولانی با استفاده از شیوه هوایی

ارسال مرسولات آزمایشگاهی در دنیای امروز با استفاده از خدمات بیوپست بسیار ساده تر از گذشته انجام می گیرد. در گذشته حمل نمونه های آزمایشگاهی که شامل مواد شیمیایی، نمونه های خونی و عفونی می شود بسیار خطر آفرین بوده از ریسک بالایی برخوردار بود. امروزه با ارائه خدمات بیوپست این مسئله بسیار ساده شده است.

در حال حاضر حمل این مرسوله ها به شکلی کاملا ایمن با حفظ کیفیت مرسولات و حفظ سلامت و ایمنی مسئولان جمع آوری می گردد.

ارسال

ارسال مرسولات آزمایشگاهی با پست هوایی

ارسال مرسولات آزمایشگاهی به وسیله پست هوایی قاعدتا نسبت به روش های دیگر از حساسیت های ویژه ای برخوردار است. بنابراین حمل ونقل آن ها باید به شکل کاملا ایمن و به وسیله تجهیزات مخصوص انجام بگیرد. حمل هوایی مرسولات آزمایشگاهی کاملا مطابق با قوانین IATA انجام می گیرد.

با توجه به این قانون همه ی مواد و مرسولاتی که شامل قوانین UN3373 هستند؛ لازم است که در ظروف ویژه ای که مخصوص این موقعیت طراحی شده است حمل شوند. بر اساس این قوانین ظروف مورد نظر باید علاوه بر بسته بندی اولیه از بسته بندی ثانویه برخوردار باشند. نکته دیگر اینکه بسته بندی ثانویه باید از دوام و استحکام بالایی برخوردار باشد.

ارسال مرسولات آزمایشگاهی به صورت هوایی معمولا برای موقعیت های حساس انجام می گیرد. یکی از تجهیزات و محصولات ایده آل که برای این شرایط پیشنهاد می شود ظرف لاباکس است.این ظرف حمل نمونه بر اساس قوانین IATA مخصوص حمل هوایی در بیوپست طراحی شده است.

این ظرف قابلیت حمل آسان و با ایمنی بالا را برای نمونه های آزمایشگاهی به وجود می آورد. از جمله مزیت های ظرف های لاباکس می توانیم به بسته بندی دو لایه و ضد نشت آن اشاره کنیم. این نوع ظرف ها مجهز به رک نگهدارنده از جنس فوم هستند که نمونه ها را با دقت بالایی در جای خود نگه می دارند.

مواردی که باید در بسته بندی مرسولات حساس در پست هوایی رعایت شود

ارسال مرسولات آزمایشگاهی در بیوپست به روش هوایی باید بر اساس مقررات خاصی انجام بگیرد که این مقررات شامل موارد زیر می باشند.

امکان تعادل بسیار زیاد در حالت باز بسیار حائز اهمیت است. استفاده از محفظه های شیشه ای جهت مشاهده لوله های آزمایشگاهی نیز جزو مقررات است. امکان استفاده از درب های ظروف در فضای داخلی جهت نگه داشتن لوله های آزمایشگاهی حاوی نمونه های پزشکی، خونی، عفونی یا شیمیایی نیز باید بر اساس قوانین انجام شود. بسته بندی این مرسولات باید بر اساس قوانین و مقررات بین المللی انجام بگیرد.

ارسال مرسولات آزمایشگاهی باید در بسته بندی های سه لایه انجام بگیرد. همچنین ظروف حمل باید دارای بدنه مقاوم از جنس پروپیلن مقاوم باشد. طراحی این ظروف به شکلی است که از درب های ثانویه ضد نشت برخوردار هستند. این درب ها از جنس پلی کربنات به همراه واشرهای پی وی سی هستند. یکی دیگر از مواردی که باید در طراحی این ظروف رعایت شده باشد وجود محافظ قفل برای درب های ثانویه است که از باز شدن سهوی درب ها جلوگیری می کند.

ارسال

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مجله خبری پست بار