دانستنی های دیگر درباره لجستیک

0 29

دانستنی های دیگر درباره لجستیک

درباره لجستیک در کسب و کار از دهه 1980 بسیار مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده است. در واقع این فراز و نشیب ها به دلیل مواد و منابع مورد نیازی است که کمپانی های تامین کننده به آن نیاز پیدا کرده اند. بنابراین با پیشرفت روزانه زنجیره های ارائه احتیاجات رئیس کمپانی های لجستیک،  نیز ارتقاء یافت.

در عصر نوین فناوری و دشواری های فرایندهای لجستیکی به ایجاد اپلیکیشن هایی منجر شده است، که از طریق آنها بتوان کمپانی های حرفه ای و توانمند در حیطه حمل و نقل را مدیریت نمود. بنابراین تمام این امکانات در زمینه حمل و نقل به زنجیره تامین سرعت می بخشد. در واقع شرکت های موجود در سراسر شهر به دو صورت اداره می شوند، یکی مدیریت تدارکات را به افراد کاربلد می سپارد و دیگری نیز از لحاظ قیمت و هزینه ای  است که ممکن است، در درون شرکت کمتر شود.

معنای واژه لجستیک

اگر بخواهیم معنای واژه لجستیک را به طور دقیق یادآوری نماییم، باید بگوییم که این لغت قسمتی از علوم نظام است، که به همگان انتشار می یابد. در واقع در جامعه ای که پیک درون شهری و پیک موتوری حرف ها برای گفتن دارند، صحبت از کمپانی هایی که برای حمل و نقل از تکنولوژی لجستیکی استفاده می نمایند، نیز از الزامات محسوب می گردد.

در واقع این واژه در زبان جنگ و نظام به معنای حمل و نقل افراد و  لوازم ارتش اطلاق می شود. این واژه یعنی فرایند برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر خدمات و اطلاعات مرتبط با نقل و انتقال تجهیزاتی از مکان ابتدائی تا مکان مصرف که با قصد تامین نیاز مشتری صورت می گیرد. بنابراین عملکردهایی که این کمپانی ها مورد نظر قرار می دهند، نقل و انتقالات، کنترل و نظارت مدیری بر مخازن است. همچنین سامانه های اطلاعاتی، تامین، هماهنگی سفارش ها، خدمات مشتریان، بسته بندی و لجستیک معکوس می باشد.

دانستنی های دیگر درباره لجستیک

اساسی ترین نکات در فعالیت کمپانی های لجستیکی

اساسی ترین نکاتی که با فعالیت کمپانی های لجستیکی به چشم می آیند، می توان درست مدیریت نمودن روال کالا باشد و یا صرف هزینه پایین در این نوع شرکت ها است. بنابراین در انتهای کار مشتری رضایت صد در صدی کسب می کند و فروشی فوق العاده را تجربه می نماید. همچنین این نوع کمپانی ها برای رقابت سالم در بازار و کسب برتری بسیار گزینه مهمی محسوب می شوند.

انواعی از آنها را در اینجا مطرح می کنیم؛

لجستیک کلان، خرد، مقدم، درون کارخانه ای، بیرونی، اورژانسی، تولید، توزیع و نظامی می باشد. در نهایت باید در مورد این موضوع این را بیان کرد، که تحویل یک کالای صحیح، در زمانبندی درست، به میزان صحیح، در جایی مناسب، با هزینه ای به صرفه و به مشتری مخصوص آن کالا، توصیفی کامل و بی نقص در مورد این واژه می باشد. بنابراین چندان تفاوتی بین حمل و نقل خصوصی با حمل و نقل از طریق شرکت های لجستیکی نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مجله خبری پست بار