چگونه یک فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

3 29

چگونه یک فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

آیا قصد دارید برای خود یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید؟

ساده ترین و کم هزینه ترین بستری که برای کسب و کار آنلاین خود انتخاب می کنید کدام بستر است؟

به احتمال خیلی زیاد به سراغ پلتفرم های اجتماعی مانند اینستاگرام یا تلگرام خواهید رفت.

امروزه همانطور که خودتان شاهد هستید، میبینید که تعداد فروشگاه های اینترنتی بسیار زیاد شده است.

به طور مثال رشد کردن در اینستاگرام بسیار سخت شده است.

زیرا رقیبان زیادی در سر راه شما وجود دارند.

 این رقیبان برای بهتر دیده شدن خود دائما در حال بالا بردن کیفیت تولید محتوای خود هستند.

شما هم می توانید همانند آنها به تولید محتوای اختصاصی تر بپردازید تا بهتر و بیشتر دیده شوید.

اما آیا مشکل و چالش شما تنها در دیده شدن بیشتر خلاصه می شود؟

جواب خیر است!

با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا بتوانیم از سایر چالش ها و مشکلات برایتان بگوییم.

برای مطالعه بیشتر در این باره: مزایای استفاده از پستکس در فروشگاه های اینترنتی

مشکلات شبکه های اجتماعی مرسوم در راستای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

اگر شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام یک اکانت فروشگاهی برای خود ساخته باشید به مشکلاتی برخورده اید؛

به طور مثال اگر فروش و مخاطب خوبی داشته باشید، روزانه تعداد پیام ها و دایرکت های زیادی برای شما می آید.

اگر بخواهید این سفارش ها و پیام هایی که تعدادشان هم کم نیست مدیریت کنید چقدر از شما زمان می گیرد؟

در خوشبینانه ترین حالت باید بیش از نیمی از وقت خود در طول روز را صرف جوابگویی به دایرکت ها کنید.

برای اطالاعات بیشتر : سرویس های پستی مناسب صاحبان کسب و کارهای اینترنتی

آیا با چنین برنامه ای فرصتی برای ایده پردازی جدید کارتان پیدا خواهید کرد؟

باز هم قطع به یقین جواب منفی است!

به سراغ دومین چالش برویم.

اگر محصول فروشگاه اینترنتی شما محصولی باشد که قابلیت ارسال به کل کشور و حتی از خارج از کشور را داشته باشد داستان کمی متفاوت می شود.

زیرا در این صورت امکان داشتن مشتری از هر نقطه ای از کشور و جهان برای شما وجود دارد.

زمانی را تصور کنید که تعداد سفارش هایتان زیاد شود.

در کنار افزایش سفارش ها تنوع محصولاتتان نیز بالا رود!

به نظرتان چه فاجعه ای رخ می دهد؟

آیا می توانید در پایان ماه، یک اطلاعات منسجم از خریداران محصولاتتان بدست آورید.

اطلاعاتی اعم از استان، شهر، نوع کالای که فروخته اید، تعداد فروش هر کالا و….. !

اگر ما جای شما بودیم قطعا گردآوری چنین اطلاعاتی کاری سخت برایمان بود.

سومین چالش پرداخت هزینه کالا می باشد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم زمانی که تعداد مشتریان زیاد شود حسابرسی هم سخت خواهد شد.

زیرا شما در این شبکه های اجتماعی نمی توانید درگاه پرداخت ایجاد کنید.

باید برای همه مشتریان به روش سنتی شماره حساب ارسال کنید تا آنها هزینه را واریز کنند.

بعد از واریز هزینه توسط مشتری باید منتظر ارسال فیش واریزی یا پیامک حساب بانکی تان باشید.

در کنار این چالش یکی دیگر از چالش ها هزینه ارسال مرسولات است.

زمانی که مشتری کالایی را انتخاب می کند و هزینه را پرداخت می کند شما از هزینه و تعرفه پستی ارسال سفارشش اگاهی ندارید.

در اینگونه مواقع باید مجددا پس از ارسال مرسوله درخواست واریز هزینه پستی را نیز از مشتری داشته باشید.

اینکار کمی سخت، طاقت فرسا و زمانبر است.

تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا راه حل این موضوع را بصورت کامل برایتان توضیح دهیم.

برای مطالعه بیشتر : خدمات پس کرایه پرداخت در محل و COD

چهارمین چالش نحوه ارسال مرسوله برای مشتری است!

زمانی که بخواهید سفارش مشتری را برایش ارسال کنید گزینه های زیادی پیش رو نخواهید داشت.

در واقع مشتری گزینه ای برای انتخاب ندارد.

زیرا اصولا شما یک الی دو روز در هفته را برای ارسال سفارش هایتان در نظر گرفته اید.

در این دو روز به اداره پست مراجعه می کنید و همه سفارش ها با پست ارسال می شود.

حال تکلیف مشتری که می خواهد سفارشش در کمتر از 24 یا 48 ساعت به دستش برسد چه می شود؟

برای مطالعه بیشتر : امن ترین راه حل برای خرید و فروش در فروشگاه اینترنتی

سابکس چیست؟

در بالا به تعدادی از چالش ها و مشکلاتی که سر راه فروشگاه های اینترنتی مانند اینستاگرام بود اشاره کردیم.

در اینجا می خواهیم یکی از خدمات جذاب شرکت پستکس را معرفی کنیم.

این خدمت یا سرویس جدید می تواند تمام چالش های گفته شده را در کسری از ثانیه از بین ببرد!

سرویس سابکس در پستکس برای فروشگاه های اینستاگرامی، تلگرامی و… طراحی شده است.

در این سرویس این قابلیت وجود دارد که تمام محصولات خود را در پنلی که به صورت شخصی برای فروشگاه خود می سازید بارگذاری کنید.

در این پنل یک لینک اختصاصی برایتان تعریف می شود که می توانید آن را در بیو پیج خود قرار دهید.

حتی می توانید این لینک را بصورت مستقیم برای مشتری هایتان در واتساپ یا تلگرام ارسال کنید.

زمانی که مشتری روی این لینک کلیک کند وارد فروشگاه شما می شود.

لیست همه محصولات و قیمت ها را به راحتی مشاهده می کند.

زمانی که کالای مورد نظرشان را انتخاب کند می تواند روش ارسال را انتخاب کند.

پس از آن با تعیین مبدا و مقصد به راحتی می توانید هزینه پستی را نیز همان لحظه از مشتری دریافت کنید.

اما سابکس مزیت های بیشتری دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

اطلاعات آماری از خریداران و فروش ها

بررسی سریع آسان به درخواست ها بصورت روزانه

امکان ارتباط با مشتریان بصورت جمعی، خصوصی، پیامکی و ایمیلی

موجودی انبار

رسیدگی به کالاهای ارسال شده

بالانس کیف پول

دسترسی به درگاه پرداخت

دسترسی به انواع روش پرداخت اعم از پسکرایه، پرداخت آنلاین، پرداخت در محل (COD) و خرید فروش امن

با همه این امکانات آیا دلیلی برای استفاده نکردن از این فروشگاه همه چیز تمام باقی می ماند؟

این نکته را به خاطر داشته باشید که شما برای استفاده از این سرویس پستکس نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

پس اگر صاحب فروشگاه اینترنتی هستید همین الان از طریق لینک وارد سایت شوید.

پس از ثبت نام اولیه فروشگاه خود را بسازید.

تمام سوالات و مشکلات خود را می توانید به صورت انلاین با پشتیبان های مجموعه پستکس در میان بگذارید.

امیدواریم روزهای خوبی را در کنار پستکس بگذرانید.

3 نظرات
  1. نسیم یوسفی می گوید

    سرویس سابکس در پستکس برای فروشگاه های اینستاگرامی، تلگرامی گزینه مناسبی هست

  2. شاملو می گوید

    خدمات سابکس واقعا عالی بود ممنون

  3. نعمتی می گوید

    پستکس و خدمات خوبش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مجله خبری پست بار