بسته بندی صحیح و استاندارد برای مرسولات پستی

4 481

در فرآیند خرید اینترنتی، محصولات از طریق پست برای مشتری ارسال می‌گردد.بنابراین یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که صنعت کارتن سازی در آن به کار می‌آید همین بخش است. ساخت کارتن پستی برای بسته بندی و ارسال انواع محصولات پستی در شرایط کنونی بسیار ضروری است. کرونا و مشکلاتی که به سبب آن نیز به وجود آمد، دلیل بالاتری برای انتخاب خرید اینترنتی به جای خرید حضوری شده است.

بسته بندی

کارتن سازی؛ صنعتی کارآمد و پیش‌رو

کارتن سازی صنعتی کارامد است که با بهره‌گیری از رول‌های کاغذ و نیز به کمک یک طراحی صحیح جعبه‌های مختلفی را برای بسته بندی انواع محصولات ساخته و روانه بازار می‌کنند. در صنایع جعبه سازی انواع جعبه‌ها به منظور حفاظت از محصولات ساخته می‌شوند. این صنعت پیش‌رو بسته به تقاضای مشتری طراحی جعبه‌ها را نیز تغییر می‌دهد. بدیهی است که شکل ظاهری جعبه پیتزا با جعبه‌ی مرسولات پستی و… تفاوت بسیاری دارد که در این مطلب به بررسی کارایی و نحوه صحیح استفاده از جعبه پستی خواهیم پرداخت.

با یک بسته بندی صحیح رضایت مشتری را جلب کنید!

به طور قطع در فرآیند خرید اینترنتی مشتری از فروشنده انتظار دارد که محصول خریداری شده را سالم به دست وی برساند. و از آنجا که اداره پست هر استان تنها وظیفه انتقال مرسولات به مقصد را دارد، بررسی نحوه بسته بندی و انتخاب کارتن پستی مناسب بر عهده فروشنده خواهدبود. همانطور که گفته شد در صنعت کارتن سازی جعبه‌ها در سایزها و ابعاد مختلف طراحی شده و در ضخامت‌های دو لایه، سه لایه، پنج لایه و هفت لایه تولید می‌شوند. بنابراین یک فروشنده می‌تواند بسته به وزن کالای مورد نظر و ابعاد آن جعبه پستی مناسب را سفارش دهد. از طرفی در زمان بسته بندی محصولات باید دقت شود تا محصول درون جعبه درست جای بگیرد و درب جعبه کاملا بسته و پلمپ شود تا مشتری از دیدن آن احساس رضایت داشته باشد.

عدم انتخاب صحیح جعبه پستی در بسته بندی ، مرسولات را نابود می‌کند!

آیا می‌دانستید تا کنون بسیاری از مرسولات پستی بخاطر بسته بندی نادرست ازبین رفته‌اند؟ تصور کنید ظرفی از جنس بلور با وزن بالا درون یک پاکت یا جعبه پستی با ضخامت کم حمل شود. در چنین حالتی ممکن است بسته پستی حین جابه جایی به جایی برخورد کرده و بشکند. بنابراین لازم است از ضخامت ورق‌ها در کارتن سازی اطلاعات کافی داشته باشید.

جعبه سازی با ورق دو لایه: ورق‌های دو لایه از یک لایه کاغذ صاف و یک لایه چین‌دار ساخته می‌شوند. از آنجا که ضخامت جعبه‌هایی که با ورق دولایه ساخته می‌شوند کم است، از آن‌ها برای بسته بندی اشیاء بسیار سبک استفاده می‌شود.

جعبه سازی با ورق سه لایه: در ساختار این ورق یک لایه چین‌دار در وسط و دو لایه صاف از دو طرف قرار می‌گیرند. جعبه‌های پستی سه لایه نسبت به دولایه قوی‌تر بوده بنابراین برای اشیاء و محصولات با وزن معمولی مناسب است.

جعبه سازی با ورق پنج لایه: وجود سه لایه صاف و دو لایه چین‌دار در ورق پنج لایه موجب بالارفتن مقاومت جعبه‌های ساخته شده می‌باشد. این جعبه‌ها که در ابعاد دلخواه ساخته می‌شود برای بسته بندی ظروف، کتاب و اشیاء نسبتاً سنگین مناسب خواهدبود.

جعبه سازی با ورق هفت لایه: اگر لازم باشد محصول یا کالایی به کشوری دیگر صادرشود، می‌بایست از جعبه‌های با مقاومت بالاتری استفاده شود.صنعت کارتن سازی در همین راستا جعبه‌هایی را با ورق‌های 7 لایه تولید کرده است. این جعبه‌ها که ضخیم‌ترین نوع جعبه محسوب می‌شوند از سه ورق چین‌دار و چهار ورق صاف تشکیل شده است.

بنابراین با توجه به کالایی که باید ارسال شود، میزان ضخامت جعبه و مقاومت آن انتخاب می‌شود. دوام جعبه حافظ سلامت مرسوله بوده و در صورتی که کالاها درون جعبه پستی بی کیفیت به دست مشتریان برسند، وجهه‌ی کاری فروشنده پایین خواهد آمد.

مشخصات ظاهری جعبه پستی چگونه است؟

جعبه‌های پستی در کارتن سازی معمولاً دربی متصل به بدنه دارند که به راحتی بسته می‌شود. این جعبه‌ها از نظر ظاهری بسیار شکیل و تمیز هستند و روی آن‌ها کادرهایی برای درج آدرس فرستنده و گیرنده وجود دارد. رنگ جعبه‌های پستی نیز معمولا سفید یا کاهی می‌باشد. از طرفی با کمک صنعت چاپ نیز بر روی جعبه‌های تولید شده می‌توان طرح‌های تبلیغاتی نیز چاپ کرد. جعبه‌ها در برابر آب نیز مقاومت بالایی دارند و به راحتی خیس نمی‌شوند. البته برای محصولات سبکی مثل روسری یا لباس در کنار جعبه پاکت‌های پستی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما استفاده از جعبه راه‌کار بهتر و مطمئن‌تری خواهدبود.

قیمت کارتن پستی چقدر است؟

بسته بندی

همانطور که در مطالب قبل ذکر شد، در جعبه سازی از انواع متفاوت ورق کاغذی برای ساخت جعبه پستی و… بهره می‌گیرند. به همین جهت قیمت جعبه‌های پستی بسته به نوع ضخامت، کوچک یا بزرگ بودن آن متفاوت است، اما به طور کلی می‌توان گفت تهیه‌ی جعبه‌های پستی هزینه چندانی برای فروشندگان در بر نخواهد داشت. فروشندگان کسب و کارهای اینترنتی و … اگر به صورت کلی سفارش کارتن پستی مورد نیاز خود را نیز ثبت کنند به مراتب کم هزینه‌تر خواهدشد.

4 نظرات
  1. شاملو می گوید

    عالی

  2. محمد فلاحی می گوید

    خیلی هم عالی

  3. ناهید ترابی می گوید

    یکی از مهمترین گزینه ها بسته بندی مناسب هستش

  4. ریحانه منصوری می گوید

    بسته بندی از مهمترین قسمت ارسال مرسولس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مجله خبری پست بار