شهر لجستیکی دوبی

4 595

اولین شهر لجستیکی جهان با سرمایه­گذاری­های عظیم در دبی احداث شده که با افتتاح زیرساخت­های مختلف آن از جمله فرودگاه و بندر به تدریج تکمیل می­ شود.

شهر لجستیکی

دوبی یک هاب تجاری در خاورمیانه

شهر دوبی که به عنوان یک مرکز منطقه‌­ای برای صادرات مجدد، خرده‌فروشی، تفریح، هوانوردی، فناوری اطلاعات و بانکداری مطرح است، حدود 60% کل کالاهای وارد شده به خاورمیانه را از طریق مرزهای خود ترانزیت می­کند. دوبی با دارا بودن بیش از 20% سرعت رشد در زمینه بازار لجستیک، هم اکنون در حال ایجاد شهر لجستیکی دوبی است که جامع­ترین مرکز لجستیکی در نوع خود در کل دنیا محسوب می­شود.

این مرکز بستر لازم را برای تبدیل این کشور به یک هاب تجاری برای خاورمیانه و ماورا ء آن فراهم کرده و بازار لجستیکی آن بیش از 2 میلیارد مشتری بالقوه شامل اروپای جنوبی، کشورهای CIS، شبه قاره هند، خاورمیانه و آفریقا را در برمی­گیرد. این شهر، از کلیه مدهای حمل، خدمات لجستیکی و عملیات ارزش‌افزوده در زنجیره­‌های تأمین شامل تولید سبک و مونتاژ، در منطقه آزاد پشتیبانی می­ کند.

ظرفیت های شهر لجستیکی دبی

این مرکز لجستیکی که ظرفیت جابه جایی بیش از 12 میلیون تن کالای حمل هوایی را داراست در مجاورت فرودگاه بین­ المللی آل مکتوم دوبی و یکی از بزرگترین بنادر کانتینری منطقه یعنی بندر و منطقه آزاد جبل علی واقع است. مساحت کل این مرکز لجستیکی 25 کیلومتر مربع است. یک هاب ترانزیتی است که قاره‌های اروپا، آسیا و آفریقا را از طریق حمل هوایی- هوایی (جهت اتصال به منابع دوردست با بازارهای مهم جهانی)، حمل دریایی- هوایی (به‌ منظور تضمین تحویل به موقع در زنجیره­‌های تأمین بین قاره­‌ای و کنترل هزینه­‌های مربوطه)، امکان ترکیب ترانزیت با گزینه­‌هایی چون بسته­ بندی، برچسب­ زنی، و سایر خدمات ارزش‌افزوده، بهم متصل می­ کند.

علاوه بر این، این شهر یک هاب توزیع است که در آن شرکت ­ها می­ توانند مراکز توزیع خود را در آن مستقر نموده، موجودی آن‌ها را از طریق زمین، دریا یا هوا تأمین نموده و کالاهای خود را با کم­ هزینه­‌ترین و سریعترین روش­ها به مشتریان تحویل دهند.

به واسطه آزاد بودن منطقه، خدمات حمل­ ونقل چندوجهی و لجستیک یکپارچه که در نوع خود در دنیا اولین است، از تسهیلات و مزایای قانونی مناطق آزاد بهره می­ برد. چنین مزایای محیط مناسبی را برای فعالیت شرکت­های با نیازهای حمل­ ونقل چندوجهی، شرکت­‌هایی که به دنبال خدمات حرف ه­ای لجستیکی، تسهیلات تجارت آزاد و طیف متنوعی از خدمات لجستیکی خلاقانه و دارای ارزش‌افزوده ایجاد می­ کند.

مجموعه خدمات ارائه شده در این هاب لجستیکی

  • استقرار شرکت­‌های لجستیکی و استفاده آن‌ها از انبارها و انواع تسهیلات لجستیکی مجموعه
  • حمل ­ونقل چندوجهی به صورت یکپارچه (دریا، هوا، جاده)
  • امکان استفاده شرکت­‌های تولیدی و تجاری از مجموعه به عنوان محل ذخیره­‌‌سازی و توزیع تدریجی
  • امکان انجام انواع خدمات ارزش‌افزوده از قبیل بسته­ بندی، برچسب­زنی، مونتاژ، تولید سبک و غیره
  • امکان استقرار شرکت­‌های تولیدی و تجاری در پارک اداری مجموعه
  • امکان اسکان مشتریان و کارکنان در مجموعه هتل­‌ها و آپارتمان‌های مجموعه
  • ارائه خدمات جانبی شامل مراکز همایش و خرده ­فروشی­‌ها و فروشگاه­ ها
4 نظرات
  1. وحید روشنی می گوید

    خیلی عالی بود انشاله شاهد این موارد در کشور خودمون باشیم

  2. ناهید ترابی می گوید

    امیدوارم یروزی کشور ما هم در این حد پیشرفت کنه

  3. محمد فلاحی می گوید

    انشالله در قرن های پیش رو بتونیم به این فناوری ها دست پیدا کنیم 👏👌

  4. محمد فلاحی می گوید

    انشالله در قرن های پیش رو بتونیم به این فناوری ها دست پیدا کنیم 👏👌👌👌👌

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مجله خبری پست بار