نقش فناوری در صنعت حمل و نقل

4 118

کاربرد فناوری در صنایع مختلف از جمله حمل و نقل موجب تحولات عمده ای شده است. سرعت دنیای ارتباطات مدام در حال افزایش است و به لطف تکنولوژی همه چیز بیش از گذشته در دسترس قرار گرفته و دست یافتن به هر مکانی بسیار ساده تر از گذشته شده است.  از این رو نقش فناوری در صنعت حمل و نقل جایگاه ویژه و مهمی دارد  

نقش فناوری در صنعت پست

امروزه پست بین المللی با استفاده از فناوری سرعتی باورنکردنی پیدا کرده است. دیگر جا به جایی کالاها و محصولات بدون کاربرد فناوری مدرن، ناکارآمد به شمار می رود.

فناوری در صنعت حمل و نقل
فناوری در صنعت حمل و نقل

تأثیر فناوری بر انواع حمل و نقل ریلی، دریایی، هوایی و زمینی انکارناپذیر است. با شناخت نیازهای جامعه می توان با کاربرد هوشمندسازی در این صنعت به نتایج شگرفی دست یافت. از جمله مزایای استفاده از دوربین های دیجیتال، دستگاه های موقعیت یاب و الگوریتم های هوشمند می توان به کاهش ترافیک، افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و کم شدن از آلودگی هوا اشاره کرد.

حمل و نقل و کسب و کارهای جدید

حمل و نقل در کسب و کارهای جدید و الکترونیک و خرید و فروش های آنلاین نقش بسیار مهمی دارد. نرسیدن به موقع کالا به دست مصرف کننده باعث از دست دادن او خواهد شد. با توجه به رقابتی که میان این شرکت ها در گرفته است، نیاز به استفاده از تمام امکانات موجود که فناوری در اختیار آنها گذاشته است، احساس می شود.  

رشد صادرات و واردات، پست بین المللی ، استفاده از اینترنت و گوشی های هوشمند در تمام اقشار جامعه فرصت خوبی را برای شرکت های فروش الکترونیک ایجاد کرده است. در کل، می توان گفت که توسعه فناوری به شکل گرفتن دوباره زنجیره تأمین و جا به جایی محصولات منجر شده است و در بالا بردن توانایی کسب و کارها و جلب رضایت مصرف کننده نقش مهمی داشته است. 

پست بین المللی

از سوی دیگر، رشد صادرات و واردات منجر به بالا رفتن حجم ارسال بسته ها در میان کشورهای مختلف شده است و روز به روز نیز در حال افزایش است. فناوری توانسته است مرزها را بشکند و کسب و کارها تسلیم خواسته مصرف کننده شده اند.

استفاده از پهپادها و خودروهای بدون سرنشین در حمل و نقل، انقلابی را در این صعنت ایجاد کرده است. کاربرد این وسایل برای حمل بسته ها هم موجب کم شدن هزینه ها شده است و هم بر سرعت جا به جایی آنها افزوده است. استفاده از این وسایل بدون دردسر و خالی از اشکال نیست، اما در آینده نزدیک تمام مشکلات برطرف خواهند شد.  

************************************
لینکهای مقاله:

لینکدین پستکس

4 نظرات
  1. محمد فلاحی می گوید

    خیلی هم عالی ممنون از پستکس

  2. شاملو می گوید

    بسیار عالی واقعا خیلی عالیه حتی پست خارجی هم درب به درب انجام می دهید ممنونم

  3. شاملو می گوید

    بسیار عالی واقعا خیلی عالیه حتی پست خارجی هم درب به درب انجام می دهید ممنونم

  4. نسیم یوسفی می گوید

    بسیار تاثیرگذار هست این فناوری در صنعت پست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مجله خبری پست بار