مدیریت زنجیره تأمین (SCM) در حمل و نقل

3 1,627

مدیریت زنجیره تأمین یا Supply Chain Management که به اختصار SCM گفته می شود، در حمل و نقل کالاها و جا به جایی آنها و صنعت پیشرفته پست کاربرد پیدا کرده است. در واقع، این اصطلاح را تسلط بر مدیریت جریان محصولات از مبدأ به مقصد تعریف می کنند. در دنیای امروز به دلیل گسترش ارتباطات، ارسال و پست کردن محصولات، صادرات و واردات کالاها و خریدهای آنلاین بسیار بیش از گذشته و جزئی لاینفک از زندگی همگان شده است.  

حمل و نقل و مدیریت زنجیره تأمین

مدیریت زنجیره تأمین با انگیزه تقویت پست و جا به جایی محصولات و تسریع تحویل آنها به مخاطبان به این صنعت راه یافته است. برنامه ریزی، یافتن منابع مناسب، تولید و توزیع کالا، پشتیبانی و ارزیابی تمام مراحل این زنجیره را شامل می شوند. هدف از این فرایند بهبود عملکرد زنجیره تأمین است.

نباید نقش حمل و نقل را دست کم گرفت. زنجیره تأمین برای بالا بردن سطح خدمات رسانی و پایین آوردن قیمت ها و سرعت بخشیدن به نیاز مخاطبان با هدف دست یافتن به مزایای رقابتی و تخصیص و تداوم سهم بیشتری از بازار، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. مدیریت زنجیره تأمین موجب صرفه جویی در زمان، حرکت به سوی توسعه و تعالی، مدرنیزه شدن، ایجاد توسعه پایدار، ایجاد رابطه ارگانیک میان بخش های مختلف، کاهش قیمت تمام شده، بهینه سازی فعالیت ها، کوچک سازی ساختارهای اداری و اطلاع رسانی سریع می شود. همه آن چیزی که یک فرستنده می خواهد رسیدن به موقع بسته ارسالی به دست گیرنده و سلامت ماندن آن در طی مسیر هر چند طولانی است. این امر با استفاده از مدیریت زنجیره تأمین به خوبی امکان پذیر خواهد شد و رضایت مخاطب که هدف اصلی هر فعالیتی به شمار می رود، به دست خواهد آمد. 

مدیریت زنجیره تأمین
زنجیره تامین

رهگیری پست

استفاده از خدمات حمل و نقل کالا به دلیل فروش محصولات آنلاین بسیار بیش از گذشته شده است. به همین دلیل نیز نیاز است تا این خدمات به بهترین شکل به مخاطب ارائه شود. فرستنده می تواند از زمانی که محصول از مبدأ حرکت می کند تا وقتی که به مقصد می رسد، کالای خود را رهگیری کند.

پیگیری کالاهای ارسالی از مراحلی است که با مدرنیزه شدن صنعت پست بسیار راحت تر از گذشته شده است. در حال حاضر، این کار به طور آنلاین و با دادن یک کد پیگیری به فرستنده انجام پذیر است. او می تواند ببیند که بسته ارسالی در چه وضعیتی است و حدوداً چه زمانی به دست گیرنده می رسد.

پستکس به عنوان یک هاب پستی و ارائه دهنده خدمات پستی آنلاین با ارائه خدمت جمع آوری مرسولات به صورت درب تا درب و ارائه لجستیک هوشمند با امکان رهگیری مرسولات به صورت کامل و لحظه ای گامی بلند در زمینه صنعت حمل و نقل برداشته است.

3 نظرات
  1. ناهید ترابی می گوید

    پیگیری بسته تو پست بار عالیه

  2. shamlu می گوید

    بابت خدمات خوبتون ممنون مخصوصا پس کرایه

  3. ریحانه منصوری می گوید

    ممنون از زحمات شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مجله خبری پست بار