رهگیری پستی مرسوله ها چگونه است؟

9 77,563

هنگامی که یک بسته را به کمک پست ، پست بار ، پستکس و….. ارسال می کنیم میتوانیم آن را به صورت پستی نیز رهگیری کنیم. این کار به کمک یک شماره ی 20 رقمی صورت می گیرد که بارکد نامیه می شود. شما می توانید با مراجعه به سایت پست ، پست بار و پستکس مخصوص رهگیری مرسولات پستی و وارد کردن این شماره سفارش از وضعیت بسته ی پستی خود مطلع شوید.

رهگیری پستی مرسوله ها چگونه است؟

یکی از مهمترین خدماتی که اداره های پست ، شرکت پست بار و پستکس به کاربران خود ارائه می دهند رهگیری پستی است. رهگیری پستی یعنی اختصاص یک کد به آن مرسوله برای پیگیری نحوه ی ارسال آن. به کمک این کد رهگیری پست مشتریان می توانند اطلاعات بسته ی پستی خود نظیر تاریخ، ساعتی که پست محموله ی نام برده را دریافت و پذیرش کرده است، اسامی فرستنده و گیرنده ی بسته ی پستی، وزن بسته و نیز میزان هزینه ی ارسال را دریافت کنند. یکی از مهم ترین و بهترین مولفه های پیگیری بسته با کد رهگیری این است که شما می توانید موقعیت مکانی بسته ی پستی خود لحظه به لحظه مشاهده کنید و تا زمانی که مرسوله به مقصد می رسد مشتریان قادر هستند موقعیت آن را پیگیری کنند.

پیگیری

رهگیری محموله پستی چگونه است؟

 برای رهگیری محموله پستی دو راه  وجود دارند که عبارت هستند از:

. سریع ترین و آسان ترین روش مراجعه به صفحه اختصاصی رهگیری سامانه آنلاین پست بار و پستکس میباشد

کافیست وارد صفحi رهگیری یکی از این دو سایت شده و کد رهگیری (بارکد ، شماره سفارش و…) مربوط به هر سامانه ای که میباشد را وارد کنین و از تمامی جزئیات سفارش خود مطلعه شوید

·       رهگیری با کمک شماره بارکد: در هنگام تحویل مرسوله، بارکدی به شما داده می شود که 20 رقمی است و تنها به بسته هایی که با پست پیشتاز ارسال می شوند تعلق می گیرد. سپس با مراجعه به سایتnewtracking.post.ir که برای این مبحث مرسوله ها تعبیه شده است می توانید بارکد مربوط به مرسوله ی خود را در آن وارد کنید.پس از کلیک روی ذره بین کلیه ی اطلاعات بسته ی پستی تان برای شما نمایش داده می شود.

·       پیگیری به وسیله ی پیام کوتاه: اگر شما در دسته ی افرادی هستید که به اینترنت دسترسی ندارید یا جایی بودید که اینترنت نداشت می توانید برای پیگیری مرسوله ی خود با ارسال یک پیام کوتاه با محتوای متنی R  همراه با بارکد مرسوله به شماره ی 2000441 وضعیت آن را پیگیری کنید.

برای پیگیری بسته های پستی سازمانی مانند گواهینامه، کارت سوخت و غیره هم می توان از سایت به نشانی najatracking.post.ir  استفاده کرد. همچنین با کمک کد *110#   و با انتخاب گزینه ی پلیس +10 وضعیت مرسوله را پیگیری کنید.

پیگیری مرسوله تیپاکس چگونه است؟

برای پیگیری مرسوله تیپاکس دو روش موجود است. این دو روش عبارت هستند از:

1.     پیگیری آنلاین بسته های پستی تیپاکس: برای این روش می توانید از از وبسایت تیپاکس tipaxco.com استفاده کنید. یا مستقیما به آدرس trackimg.tipaxco.com مراجعه کنید. سپس به شما دو گزینه برای جستجو داده می شود که یکی جستجو براساس شماره بارکد و دیگری جستجو براساس کد رهگیری یا شماره قرارداد است. پس انتخاب هر یک از این دو روش و وارد کردن کد مربوطه دکمه ی بررسی را فشار دهید. پس از این اطلاعاتی مانند اطلاعات قرارداد، اطلاعات فرستنده، اطلاعات گیرنده و اطلاعات تغییر وضعیت ها برای ما نشان داده می شود.

2.     رهگیری تلفنی بسته هی پستی تیپاکس: برای این کار می توانید با شماره تلفن 4 رقمی 0218457 تماس گرفته و جویای وضعیت مرسوله ی پستی خود شوید. تیپاکس

رهگیری مرسوله بین المللی (پست خارجی)

برای بررسی وضعیت و اطلاع از وضعیت مرسوله پستی خارجی مقاله اختصاصی زیر را مطالعه کنین

آموزش نحوه رهگیری مرسوله پستی بین المللی

این مقاله را در خبرگزاری ایسنا دنبال کنید

این مقاله را در ویرگول دنبال کنید

9 نظرات
  1. فائزه نوروزی می گوید

    عالی بود ممنون

  2. نعمتی می گوید

    ممنون بابت سرویس دهی خوب و ب موقع پست بار

  3. sahar mohamadi می گوید

    👍👍

  4. محمد فلاحی می گوید

    خیلی هم عالی
    ممنون از شما
    مطلب عالی بود 🍉💙

  5. نسیم یوسفی می گوید

    عالی هستید ،ممنون از اطلاعات خوبتون

  6. bahareh banasaz می گوید

    بسیار مفید و کامل بود

  7. بهاره عیسایی می گوید

    عالی بود ممنون

  8. shamlu می گوید

    خیلی عالی

  9. fatemeh golmohamadi می گوید

    سپاسگذارم بابت سرویس های خوبتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مجله خبری پست بار