پست پیشتاز چیست؟

8 3,857
همه ما تا حدودی با اداره پست و وظایف آن ها تا حدودی آشنا هستیم و می دانیم که فعالیت آنها مربوط به چه حوزه ای است. پست پیشتاز نوعی از این پست ها است که امکانات مناسبی را برای متقاضیان فراهم می آورد. در ادامه با این نوع پست آشنا می شویم.

پست پیشتاز چیست؟

 اداره پست یکی از مهم ترین ارگان های کشور است. اداره پست  از نهاد های دولتی است و بخش زیادی از حمل و نقل مرسوله ها و پست کردن محموله ها توسط این اداره انجام می شود اما تمامی فعالیت های مربوط به پست توسط این نهاد دولتی انجام نمی پذیرد. علاوه بر اداره پست بعضی از شرکت های خصوصی هم عملیات  مربوط به ارسال مرسوله ها را انجام می دهند. یکی از خدمات ویژه این اداره ارائه پست پیشتاز است.

پست پیشتاز

زمان در پست پیشتاز

 پست پیشتاز یکی از انواع پست ها در داخل کشورمان است. این پست دارای سرعت بسیار بالایی است و هنگامی که با استفاده از این پست اشیاء را ارسال می کنیم در زمان مناسبی به مقصد می رسند. پست هایی که بین شهری باشند بین 14 ساعت تا 24 ساعت به مقصد می رسند اما اگر این پست ها بین شهری باشند و قرار باشد از شهری به شهر دیگر ارسال شود زمان بیشتری برای ارسال پست  نیاز است. مدت زمان ارسال کردن محموله ها به خارج از شهر معمولا بین 24  تا 48 ساعت طول می کشد.

پست پیشتاز یکی از پست هایی است که محدوده فعالیت آنها فقط به داخل کشور محدود نمی شود. این پست ها می توانند محموله هایی را هم که قرار است به خارج کشور ارسال شوند را هم قبول کنند.  مدت زمان ارسال محموله ها به شهر هایی که خارج از کشور ایران قرار دارند متفاوت است. زمان رسیدن بسته به کشور مقصد می تواند متفاوت باشد اما مسئله ای که برای همه پست ها ثابت است این است که پس از آن که بسته به کشور مقصد رسید پس از گذشت 72 ساعت پست به شهر مقصد خواهد رسید.

تسریع انجام عملیات پست

 برای این که عملیات پست با دقت بهتر و بیشتری انجام شود باید یک سری از موارد را رعایت کرد. در زیر تعدادی از این موارد را برای شما یادداشت کرده ایم.

  • اگر برای ارسال از کد پستی استفاده کنیم عملیات ارسال کردن با دقت و سرعت بیشتری انجام می شود.
  • باید برای بسته بندی کردن مرسوله از یک لفاف مناسب استفاده کرد. اگر از لفاف مناسب استفاده نشود ممکن است به مرسوله آسیب های زیادی وارد شود اما اگر از یک لفاف مناسب استفاده شود مرسوله سالم می ماند.
  • باید نشانی شخص گیرنده با دقت و کاملا صحیح و با خطی خوانا نوشته شده باشد. اگر به درستی نوشته نشود ممکن است مرسوله برای فرد دیگری به اشتباه ارسال شود.
  • یکی دیگر از موارد مهم در ارسال مرسوله ها این است که باید شماره تماس شخص گیرنده یادداشت شود تا اگر شخص گیرنده در منزل با آدرس مربوطه نبود بتوان با او تماس گرفت.

پیگیری مرسوله

 این نوع از پست ها یک امکان ویژه را برای متقاضیان فراهم کرده است. یعنی متقاضیان می توانند برای پیگیری مرسوله پستی خود وارد عمل شوند.  آن ها می توانند وارد سایت پست بار سامانه رهگیری پست پیشتاز شوند و بعد از آن مشخصات مربوطه را وارد کنند. نقطه قابل توجه این است که باید مشخصات کاملا درست وارد شود تا امکان پیگیری برای متقاضیان فراهم شود.

این مقاله رو در اخبار رسمی دنبال کنید

8 نظرات
  1. محمد فلاحی می گوید

    پست بار واقعا عالیه

  2. بهاره عیسایی می گوید

    بسیار عالی

  3. fatemeh golmohamadi می گوید

    خیلی عالی و مفید
    مثمرثمر

  4. فاطمه نعمتی می گوید

    عالیییییی

  5. فاطمه نعمتی می گوید

    عالیییییی بود توضیحات

  6. باقری می گوید

    سلام
    اطلاعات بسته ارسال شده تا چه مدتی در سامانه پیگیری پست پیشتاز قابل رویت لست

  7. باقری می گوید

    اطلاعات پیگیری سامانه پشت پیشتاز برای چه مدتی پایدار است

  8. حیدر می گوید

    مدت زمانی که با اسفاده از سامانه رهیگیری پاسخگو اصلاعات ارسالی وگیرنده محموله قابل دسترسی است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مجله خبری پست بار