وظایف کارمند امور پستی چیست ؟

0 1,926

فردی که کارمند امور پستی می باشد وظایف و عملکردهای متنوعی را بر عهده دارد که باید به خوبی با آنها آشنایی داشته باشد و به بهترین نحو ممکن آنها را انجام دهد. اگر هر کارمند امور پستی با عملکرد و وظایف خود آشنایی داشته باشد می تواند در کمترین زمان بسته پستی را ارسال کند و رضایت مشتریان را به دست آورد. امروزه شرکت های باربری بسیار زیادی مانند الو پست، الو پیک، تیپاکس و … فعالیت زیادی در زمینه ارسال بسته پستی به مقصد و دریافت آن دارند که باید کارمندان این شرکت ها به خوبی با وظایف شان آشنایی داشته باشند.

وظایف کارمند امور پستی :

کارمندانی که امور پستی را بر عهده دارند وظایف مختلفی را باید انجام دهند که این وظایف عبارت می باشد از :

1. انواع مرسوله های پستی را باید تحویل بگیرند و به نشانی هایی که روی آن بسته وجود دارد کالا را ارسال کنند. در واقع باید بدانید یکی از مهمترین وظایف کارمندی که در پست کار می کند همین مورد می باشد و باید برای انجام دادن این وظیفه نهایت دقت را داشته باشد.

2. با توجه به مقرراتی که در مورد واگذاری صندوق های شخصی وجود دارد آنها باید به خوبی روی آن صندوق ها نظارت داشته باشند و بر اساس آن قوانین مشخص شده صندوق ها را واگذار کنند. 

3. تمامی مرسولاتی را که جمع آوری شده است را باید کارمند امور پستی نظارت نماید و آنها را بر اساس مهرهایی که روی آنها خورده است از یکدیگر تفکیک کند تا در قسمت های مربوطه جای بگیرند. از این طریق کاربران به راحتی می توانند اقدام به پیگیری مرسولات پستی خود نمایند.

4. یکی از قسمت ها و بخش های اداره پست و یا شرکت های باربری، قسمت پاکت های وارده می باشد که در این قسمت باید کارمند اداره تمامی نامه ها را جمع آوری کرده و آنها را بر اساس تاریخ تنظیم نماید.

5. زمانی که کارمند امور پستی بسته های پستی را به مقصد می برد امکان دارد که فرد گیرنده در منزل  و مقصد مورد نظر حضور نداشته باشد. به همین دلیل باید یادداشتی برای گیرنده بگذارد تا برای دریافت بسته پستی خود به شرکت برود. کارمندی که با تمامی امور پستی آشنایی دارد بسته هایی را که ارسال شده و دریافت نشده است را در مکانی مشخص شده می گذارد تا زمان مراجعه گیرنده در کمترین زمان آن را تحویل دهد.

سایت:
www.postbar.ir
تلفن تماس:
09422020249

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مجله خبری پست بار