راهنمای ارسال مرسوله

0 190

در این صفحه سعی داریم تا با راهنمای ارسال مرسوله در سایت پست بار سامانه جامع پستی آشنا بشیم.

سوالات مهمی که در روال ثبت سفارش با اونها مواجه میشیم

۱ – برای شروع ثبت سفارش چه کار کنیم؟

قبل از ثبت سفارش، قوانین استفاده از خدمات پست بار رو کامل مطالعه کنید.

۲  – چطوری ثبت سفارش کنم؟

در سامانه پُست بار، برای ثبت سفارش، کافیه وزن، محتویات و ارزش ریالیِ دقیق مرسوله و ابعادش  تون رو به درستی انتخاب و ثبت کنید

۳-  فاکتور خودم رو از کجا دانلود کنم؟

فاکتور سفارش شما که به صورت اتوماتیک دانلود میشه رو پرینت کرده و در قسمت امضای مشتری، امضاتون رو ثبت کنید.

۴ – نحوه چسباندن فاکتور روی جعبه چگونه است؟

حالا باید فاکتور سفارشتون رو که حاوی یک بارکده، روی پاکت پستی و یا روی جعبه استانداردِ پستی، به نحوی الصاق کنید که تا پایان فرآیند ارسال، پاره و یا کنده نشه.

۵ -آیا لازم است بعد از چسباندن فاکتور باز هم آدرس فرستنده و گیرنده یا شماره سفارش روی بسته درج بشود؟

 لازمه در کنار چسباندن فاکتور روی بسته پستی، حتما آدرس فرستنده، گیرنده و شماره ثبت سفارشتون رو به صورت دستی روی جعبه یا پاکت پستی بنویسید.

6 – به جعبه استاندارد پستی و پرینتر دسترسی ندارید ؟

اگر به کارتن و پرینتر دسترسی ندارید نگران نباشید، میتونید با انتخاب گزینه “دسترسی به پرینتر ندارم”، یا “انتخاب سایز کارتن و بسته بندی مورد نیاز” از این سرویس ها هم استفاده کنید .

7 – لازم هست روی فاکتور لوگوی شما قرار داده بشود؟

شما میتوانید لوگوی خودتون رو روی فاکتور از طریق سرویس مخصوص اینکار قرار بدین.

8-  متقاضی سرویس پسکرایه و یا COD هستین؟

اگر متقاضی سرویس پس کرایه یا C.O.D هستین، لازمه فقط یک بار در اولین سفارش تون، درخواست تون رو به پشتیبانی ارائه بدید و پس از برقراری این سرویس، شما به راحتی میتونید از این سرویس استفاده کنید.

9- چه زمانی مرسوله ها جمع آوری میشه؟

کلیه سفارشهایی که از ساعت ۱۲ ظهر دیروز تا ساعت ۱۲ ظهر امروز ثبت میشه، حداکثر تا ساعت ۱۷ امروز یا در شرایط بحرانی ظرف ۲۴ جمع آوری میشه.

10 – بسته های پستی رو به چه شخصی و کجا تحویل بدم؟

دقت کنید چون ممکنه در طول روز از چند شرکت پستی ثبت سفارش کرده باشید و اونها هر کدوم جمع آور خودشون رو میفرستن پس لازمه دقت داشته باشید که بسته هر کدوم از شرکتهای پستی رو به خودشون تحویل بدین.

11- آیا میشود در زمانی که برای جمع آوری به شما مراجعه میشود بسته ای که در روزهای قبل تحویل ندادین رو تحویل بدین؟

خیر نمی توانید زیرا بسته ای که در روزهای قبل تحویل ندادین سفارش اش اتوماتیک کنسل شده و چنانچه به فعال تحویل داده بشود نیز بسته شما حمل نخواهد شد

12 – آیا میتونم سفارشی رو که وجه اش رو پرداخت کردم کنسل بکنم؟

1-12 ) اگر در زمان جمع آوری بسته را تحویل ندهید سفارش شما کنسل خواهد شد و هیچ مبلغی عودت داده نمیشود

2-12) اگر سفارش شما از طریق سرویس های شرکت ملی پست – پست بار باشد چنانچه درخواست کنسلی داشته باشید هیچ مبلغی عودت داده نخواهد شد

3-12) اگر با شرکتهایی بجز شرکت ملی پست ثبت سفارش کرده باشید تا قبل از مراجعه برای جمع آوری بار، میتوانید بار را کنسل کنید.

هنوز هم سوالی مونده که در راهنمای ارسال مرسوله جوابشون رو پیدا نکردید؟

در این صورت توصیه می کنیم اول سری به بخش سوالات متداول بزنید ، اگر همچنان ابهام و یا سوالی در مورد راهنمای ارسال مرسوله موند ، تیم پشتیبانی ما بصورت شبانه روزی با شماره 09422020249 در تمامی ایام هفته در کنار شما هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مجله خبری پست بار